SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do studiów wyższych |
Kod przedmiotu | 14.4-WH-CDFP-WDP-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest zapewnienie podstawowych informacji dotyczących specyfiki studiów uniwersyteckich oraz metod studiowania. Wśród nich szczególny nacisk położony będzie na samodzielne zdobywanie informacji, organizowanie własnego warsztatu pracy, czyli umiejętności niezbędnych w dalszym przebiegu studiów.
Brak
Problemy historii, struktury i tradycji uniwersyteckich. Przedstawiona zostanie specyfika piśmiennictwa filozoficznego, a także specyfika studiów filozoficznych i psychologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności podstawowych w pracy studenckiej. Wśród nich znajdzie się korzystanie z bibliografii drukowanych i elektronicznych baz danych, metody samodzielnego poszukiwania informacji bibliograficznych, a także podstawy pisania prac i referatów (metody konstruowania przypisów, bibliografii itp.), korzystanie z bibliotek i czytelń. Poruszone zostaną także tematy prawne, tj. zagadnienie praw autorskich, oraz metodologiczne w odniesieniu do filozofii i psychologii.
Specyfika studiów wyższych na kierunku coaching i doradztwo filozoficzne (koncepcja i program studiów licencjackich) oraz organizacja kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim i Wydziale Humanistycznym (zasady wyboru form zaliczania przedmiotów w obrębie danego kierunku; zasady punktacji ECTS; regulamin studiów); organizacja Uniwersytetu Zielonogórskiego i Wy-działu Humanistycznego; zapoznanie z Biblioteką Uniwersytecką; programy krajowej i międzynarodowej wymiany studentów (Erasmus, MOST i MOSTECH); koła naukowe i organizacja życia studenckiego (m.in. samorząd studencki) na Uniwersytecie Zielonogórskim; Zielona Góra – miasto, instytucje kultury, kalendarz imprez kulturalnych.
Wykład informacyjny i konwersatoryjny, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej), pokaz, wycieczka.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie uczestnictwa w zajęciach, aktywnego udziału w dyskusjach i wykazania się w umiejętnościami praktycznymi; napisanie końcowej pracy, świadczącej o nabyciu i stosowaniu tych umiejętności.
Regulamin ECTS w Uniwersytecie Zielonogórskim.
Regulamin studiów (wprowadzony uchwałą nr 522 Senatu UZ z dn. 25.04.2012 r.).
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków i trybu przenoszenia zajęć zaliczonych przez studenta z dnia 14 września 2011 r.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela z dnia 17 stycznia 2012 r.
Statut Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Kazimierz Twardowski, Jak studiować filozofię, w: Tenże, Rozprawy i artykuły filozoficzne, Lwów 1927.
Jacek J. Jadacki, Jak studiować filozofię, Warszawa 1994.
Jan Hartman, Jak poważnie studiować filozofię (dwa wydania).
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 22-04-2021 15:17)