SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnostyka silników lotniczych i samolotów |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-ML-P-57_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Zapoznanie studentów z teoretyczną i praktyczną wiedzą związaną z diagnozowaniem awarii podzespołów płatowca oraz zespołów napędowych.
Podstawy mechaniki, elektrotechniki i elektroniki. Podstawy budowy płatowców.
Lp. |
Treści programowe - WYKŁAD |
l. godz. |
l. godz. |
W1 |
Linki sterownicze w statkach powietrznych. |
2 |
|
W2 |
Przewody i połączenia elektryczne. |
1 |
|
W3 |
Diagnostyka układów elektroniki lotniczej. |
2 |
|
W4 |
System połączeń elektrycznych (EWIS). |
1 |
|
W5 |
Zdarzenia nadzwyczajne, badanie po uderzeniu pioruna, twardym lądowaniu oraz lot przez turbulencje. |
2 |
|
W6 |
Diagnostyka układu paliwowego w statkach powietrznych. |
2 |
|
W7 |
Diagnostyka układu zapłonowego w statkach powietrznych |
2 |
|
W8 |
Diagnostyka układu pneumatycznego i hydraulicznego w statkach powietrznych. |
3 |
|
|
Suma: |
15 |
|
Lp. |
Treści programowe - Laboratorium |
l. godz. |
l. godz. |
L1 |
Wprowadzenie do ćwiczeń. Omówienie zagadnień związanych z wykonywanymi ćwiczeniami. Omówienie zasad BHP przy wykonywaniu ćwiczeń. |
2 |
|
L2 |
Diagnostyka linek lotniczych. |
2 |
|
L3 |
Diagnostyka przewodów wysokiego napięcia. |
2 |
|
L4 |
Diagnostyka ciągłości połączeń elektrycznych. |
2 |
|
L5 |
Diagnostyka układów elektroniki lotniczej. |
2 |
|
L6 |
Diagnostyka zagniatanych połączeń elektrycznych. |
2 |
|
L7 |
Diagnostyka alternatorów lotniczych. |
2 |
|
L8 |
Diagnostyka defektoskopem ultradźwiękowym. |
2 |
|
L9 |
Diagnostyka defektoskopem wiroprądowym. |
2 |
|
L10 |
Diagnostyka dysz paliwa systemu wtryskowego silnika lotniczego. |
2 |
|
L11 |
Diagnostyka rozruszników lotniczych. |
2 |
|
L12 |
Diagnostyka iskrowników lotniczych. |
2 |
|
L13 |
Diagnostyka paliwomierzy lotniczych. |
2 |
|
L14 |
Diagnostyka ciśnienia sprężania w silnikach spalinowych. |
2 |
|
L15 |
Zajęcia zaliczeniowe. |
2 |
|
|
Suma: |
30 |
|
Wykłady konwencjonalne oraz z wykorzystaniem technik multimedialnych. Praca z literaturą fachową – czasopisma.
Praca indywidualna i zespołowa w trakcie realizacji ćwiczeń laboratoryjnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład zaliczany jest w formie egzaminu.
Zaliczenie na ocenę zajęć laboratoryjnych odbywa się na podstawie zaliczonych ćwiczeń i sprawozdań oraz kolokwiów.
Ocena końcowa ustalana jest na podstawie średniej arytmetycznej ocen z zajęć laboratoryjnych i wykładu z jednakową wagą pod warunkiem uzyskania pozytywnych ocen z laboratorium i wykładu.
Zmodyfikowane przez dr inż. Marcin Chciuk (ostatnia modyfikacja: 06-05-2021 12:48)