SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski I/Język niemiecki I |
Kod przedmiotu | 09.0-WE-AiRP-JA/JN-I |
Wydział | Wydział Nauk Inżynieryjno-Technicznych |
Kierunek | Automatyka i robotyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Wprowadzenie do umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych– zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami prowadzenia korespondencji w języku formalnym.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.
Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie A2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:
1. Specyfika pracy inżyniera automatyka (zakres obowiązków, stanowiska, miejsce pracy).
2. Zapis danych i specyfikacji związanych z urządzeniami elektrycznymi (jednostki miary, parametry pracy, wydajność)
3. Rozumienie instrukcji, tutoriali itp. (tekstowych i video)
4. Opis konstrukcji i procesu działania urządzeń elektrycznych.
5. Organizacja i bezpieczeństwo pracy automatyka.
6. Rozwiązywanie problemów związanych z działaniem urządzeń elektrycznych
7. Umiejętność definiowania/opisu podstawowych pojęć z dziedziny elektryczności i automatyki/robotyki
Komponenty językowe zawierają:
- system strukturalny j. angielskiego (czasy, strona bierna, zdania złożone, mowę zależną, strukturę pytań, kontsrukcje z gerund/infinitive);
- zasady słowotwórstwa;
- użycie spójników do logicznej budowy wypowiedzi;
- związki wyrazowe;
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):
- metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego (naciska na interakcję ze studentem),
- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym,
- praca indywidualna, w parach oraz w grupach;
- praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych;
- aktywne wykorzystanie diagramów (mindmapping, flowcharrt itp);
- indywidualne ustne prezentacje;
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest jedna nieobecność w semestrze), uzyskanie pozytywnych ocen (minimum 60%) z kolokwiów przeprowadzonych 2 razy w semestrze, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) na temat związany z wybraną specjalizacją oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005.
Duża część materiału kursu pochodzi ze źródeł internetowych.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wojciech Paszke, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-04-2021 14:30)