SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Testowanie i rozwój aplikacji |
Kod przedmiotu | 06.0-WE-INFP-TiRA |
Wydział | Wydział Nauk Inżynieryjno-Technicznych |
Kierunek | Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technikami testowania i rozwoju aplikacji.
Ukształtowanie świadomości konieczności przeprowadzenia testów oraz nabycie umiejętności automatyzacji testów.
Planowanie i realizacja testów.
Język Java i technologie Web
Zarządzanie przemysłowym projektem informatycznym
Podstawowe zasady testowania programów, miejsca testowania w inżynierii komputerowej i inżynierii oprogramowania. Rola testów w procesie rozwoju systemów informatycznych. Inspekcja kodu źródłowego i tworzenie przypadków testowych. Testowanie poszczególnych modułów aplikacji, testowanie integracyjne. Testowanie funkcjonalne, system, akceptacja i instalacja. Testowanie atrybutów niefunkcjonalnych, testowanie strukturalne. Ekstremalne testy. Testowanie aplikacji internetowych. Ciągła integracja. Automatyzacja testów., w tym narzędzia do automatyzacji testów. Rola testów w metodykach zwinnych, rozwój systemów z wykorzystaniem metodyk zwinnych.
Wykład: wykład konwencjonalny i multimedialny.
Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium realizowanego w formie pisemnej.
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium (80%) oraz aktywności na zajęciach (20%).
Składowe oceny końcowej = wykład: 50% + laboratorium: 50%
How Google Tests Software, James A. Whittaker, Jason Arbon, Jeff Carollo, Addison-Wesley Professional, 2012
The Digital Quality Handbook: Guide for Achieving Continuous Quality in a DevOps Reality, Eran Kinsbruner, 2017
Test Automation in the Real World: Practical Lessons for Automated Testing
by Greg Paskal
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Andrzej Obuchowicz (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 08:55)