SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski IV |
Kod przedmiotu | 11.3-WE-INFP-JAngIV |
Wydział | Wydział Nauk Inżynieryjno-Technicznych |
Kierunek | Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu informatyki.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.
Język Angielski III - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:
• Zasady i metody przygotowania oraz przeprowadzania technicznej prezentacji multimedialnej w języku angielskim
• Ubieganie się o pracę (m.in. stanowisko grafika komputerowego, administratora sieci, programisty) - pisanie CV, listu motywacyjnego oraz uczestniczenie w rozmowie kwalifikacyjnej
• Zarządzanie przemysłowym projektem informatycznym
• Systemy wbudowane
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z egzaminu pisemnego i ustnego, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą dyplomową oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. Murphy, R., English Grammar in Use Fifth Edition, Cambridge University Press, 2019.
2. Foley, M., Hall, D., MyGrammarLab Intermediate, Pearson Education Limited, 2012.
3. Mascull, B., Business Vocabulary in Use (third edition), Cambridge University Press, 2017.
4. Downes, C., Cambridge English for Job-hunting , Cambridge University Press, 2007.
5. www.computer.org/web/publications/transactions ; https://careers.google.com ; https://careers.microsoft.com/us/en ; etc.
6. https://whitmanenglish.wordpress.com/references-2/ict-vocabulary/
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Andrzej Obuchowicz (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 08:55)