SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia 2 |
Kod przedmiotu | 05.0-WK-IiED-Ps2-Ć-S15_pNadGen47WRY |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Informatyka i ekonometria |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie psychologiczne do pracy z młodzieżą i dorosłymi.
Uzyskane zaliczenia z przedmiotów Psychologia i Psychologia 1.
1. Rozwój w okresie późnej adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój poznawczy, emocjonalno-społeczny, moralny. (B.1.W2., B.1.U1.)
2. Proces kształtowania się tożsamości: warunki sprzyjające formowaniu tożsamości, rodzaje tożsamości (koncepcja J. Marcii). (B.1.W2., B.1.U1.)
3. Zagrożenia okresu późnej adolescencji: pomieszanie tożsamości, zaburzenia odżywiania, poczucie wykluczenia i samotności. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2.)
4. Wyłaniająca się dorosłość – koncepcja J. J. Arnetta. Kształtowanie się indywidualnego stylu życia. Problemy młodych dorosłych. Świadomość własnego rozwoju. (B.1.W2., B.1.U2., B.1.U8., B.1.K1.)
5. Zaburzenia ujawniające się w okresie późnej adolescencji i wczesnej dorosłości: schizofrenia, zaburzenia afektywne, zaburzenia lękowe, zaburzenia impulsów, zaburzenia seksualne. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2)
6. Wspieranie indywidualności młodych ludzi w poszukiwaniu przez nich własnej tożsamości i drogi zawodowej: sposób prowadzenia rozmowy, formy pomocy.(B.1.W2., B.1.U2, B.1.U8., B.1.K2., B2.W7.)
7. Kryzysy rozwojowe w poszczególnych okresach dorosłości: objawy, sposoby radzenia sobie z kryzysem, wpływ kryzysu rozwojowego na relacje międzypokoleniowe. (B.1.W5., B.1.U7., B.1.K1.)
Referaty, pogadanka, studia przypadków, inscenizacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową składa się ocena z przygotowanej prezentacji (70%) oraz udział w dyskusji podczas zajęć (30%).
1. Harwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka, t. 2: Charakterystyka okresów życia człowieka, PWN, Warszawa 2003.
2. Meyer R., Psychopatologia. Studia przypadków, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003.
1. Stewart J., Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2008.
Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 05-05-2021 13:02)