SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki w ratownictwie medycznym II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki w ratownictwie medycznym II
Kod przedmiotu 09.1-WL-RM-JNRM1
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Ratownictwo medyczne
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie się z podstawową terminologią medyczną języku niemieckim wykorzystywaną w pracy ratownika medycznego.  Opanowanie języka niemieckiego specjalistycznego na poziomie umożliwiającym korzystanie z literatury specjalistycznej. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w dziedzinie ratownictwa medycznego. 

Wymagania wstępne

Znajomość języka niemieckiego na poziomie szkoły średniej.

Zakres tematyczny

  1. Praktyczna anatomia, fizjologia i patologia dla ratowników medycznych: budowa poszczególnych układów.
  2. Wyposażenie, leki i procedury ratownictwa medycznego.
  3. Sprawność i ułomność
  4. Choroba i cierpienie
  5. W aptece
  6. opieka zdrowotna

 

Metody kształcenia

Ćwiczenia prowadzone w formie zajęć interaktywnych, metoda komunikatywna (scenki sytuacyjne, schematy krótkich dialogów), praca z tekstem - wykorzystanie artykułów naukowych i literatury medycznej w j. niemieckim .

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem z oceną, która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta podczas udziału w zajęciach. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są dwa kolokwia pisemne w semestrze przy obowiązywaniu następujących progów punktowych: 51-60 % ocena dst, 61-70% - dst plus, 71-80% - db, 81-90% - db plus, 91-100% - bdb, sprawdziany (progi punktowe j.w) oraz ocena aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach. Oceną końcową to srednia arytmetyczna wszystkich uzyskanych ocen na ćwiczeniach. 

Cykl nauczania zakończony jest przeprowadzeniem egzaminu pisemnego. Warunkiem zdania egzaminu jest zdobycie co najmniej 60% punktów.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Literatura podstawowa

1. Huppert L., Pytlińska Z. Niemiecki dla opiekunów i pracowników służby zdrowia. Edgard 2015.

2. Ganczar M., Rogowska B. Deutsch für Krankenpflege und Hebammenkunde, Warszawa PZWL .

Literatura uzupełniająca

1. Czasopismo "Deutsch aktuell" . Dwumiesięcznik

2.  Hatała, G., Lichtańska M., Słownik tematyczny języka niemieckiego dla licealistów i studentów.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Anna Kubrak (ostatnia modyfikacja: 10-07-2021 18:20)