SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Information Society |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-P-ISo-S19 |
Wydział | Wydział Nauk Prawnych i Ekonomicznych |
Kierunek | WEiZ - oferta ERASMUS |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the course is to familiarize students with the use of ICT technologies in business and institutions at national and international levels. They will gain skills to evaluate impact on the development of a global information society and the development of practical skills to use knowledge in professional work.
none
Definitions of the subject area. The concept of information and ICT systems. Development of the information society. Global information society. Determinants of the information society. Web- and e-business demographics, Internet and mobile technologies, m-business. Social networks, semantic networks. Information security and fake news as an asymmetrical threat.
Project: case study, multimedia presentation, project method, group work
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Credit of project refers to the use of ICT approach to prepare the document evaluating typical ICT systems related to different business areas. Moreover, student should prepare written work with the presentation of her/his choices and tools chosen for performed design activities. Student can get maximal 5 points for the above-mentioned works. The criteria for a grade: 0-5.0 points „2.0”, 5.1-6.0 points „3.0”, 6.1-7.0 points „3.5”, 7.1-8.0 points „4.0”, 8.1-9.0 points „4.5”, 9.1-10.0 points „5.0”.
1. Zott.C. The Business Model: Recent Developments and Future Research, Univ. of Pennsylvania, 2011
2. Castells H, Społeczeństwosieci. PWN, Warszawa 2008.
3. Turban E., Decision Support and Business Intelligence Systems (8th Ed). Pearson Education, 2008.
1. The Next Step: Exponential Life, BBVA , 2019
Students work with case-study examples and also extensively use web-based resources.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 20-05-2021 19:11)