SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnostyka funkcjonalna w wieku rozwojowym |
Kod przedmiotu | 12.6-WL-FIZJO-DFWR |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Fizjoterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 20 | 1,33 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia praktyczne | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia kliniczne | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie przez Studenta zasad obserwacji klinicznej, badania fizjoterapeutycznego pacjentów w wieku rozwojowym z zaburzeniami pochodzenia ortopedycznego
Opanowanie przez Studenta zasad obserwacji klinicznej, badania fizjoterapeutycznego pacjentów w wieku rozwojowym z zaburzeniami pochodzenia neurologicznego
Opanowanie przez Studenta zasad obserwacji klinicznej, badania fizjoterapeutycznego pacjentów w wieku rozwojowym z zaburzeniami pochodzenia pulmonologicznego, kardiologicznego, immunologicznego i in.
Opanowanie przez Studenta umiejętności diagnostycznych w zakresie wykonywania badań oraz testów niezbędnych dla doboru środków fizjoterapii w odniesieniu do pacjentów w wieku rozwojowym
Fizjoterapia ogólna
Anatomia, anatomia funkcjonalna, rentgenowska, palpacyjna
Kinezyterapia
Diagnostyka funkcjonalna w dysfunkcjach układu ruchu
Kliniczne podstawy fizjoterapii w ortopedii i traumatologii
Kliniczne podstawy fizjoterapii w pediatrii i neurologii dziecięcej
Kinezjologia
Biomechanika kliniczna
Fizjoterapia w wieku rozwojowym
WYKŁADY
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE/ZAJĘCIA KLINICZNE:
WYKŁAD Z ELEMENTAMI DYSKUSJI
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA Z ELEMENTAMI DYSKUSJI
ZADANIA – ĆWICZENIA PRAKTYCZNE – ANALIZA DIAGNOSTYCZNA, ZASTOSOWANIE TECHNIK KINEZYTERAPEUTYCZNYCH
STUDIUM PRZYPADKU – ANALIZA WYBRANYCH ZESPOŁÓW KLINICZNYCH
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie zajęć praktycznych i klinicznych: kolokwium w formie pisemnej; praktyczne efekty uczenia się sprawdzane są poprzez obserwację studenta i bieżącą kontrolę w trakcie zajęć oraz przez wykonanie zadanych podczas kolokwium procedur terapeutycznych.
Zaliczenie wykładów: w formie pisemnej (pytania otwarte i/lub test jednokrotnego wyboru) lub ustnej.
Forma pisemna (test): uzyskanie 60% punktów możliwych do zdobycia jest warunkiem zaliczenia wykładów (próg zaliczenia). Odsetek prawidłowych odpowiedzi zostanie przeliczony na stopnie wg skali:
94-100% = 5,0
85-93% = 4,5
76-84% = 4,0
68-75% = 3,5
60-67% = 3,0
0-59% = 2,0
W przypadku braku uzyskania zaliczenia - poprawa w formie odpowiedzi ustnej lub pisemnej.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Nieobecności - dopuszcza się 1 usprawiedliwioną nieobecność, którą Student jest zobowiązany odrobić z inną grupą lub w godzinach konsultacyjnych u prowadzącego zajęcia. Godziny konsultacyjne są podane do wiadomości studentów z początkiem roku akademickiego.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji
PROGRAM OPRACOWAŁA: dr hab. Marzena Wiernicka
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 14:10)