SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Diagnostyka funkcjonalna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Diagnostyka funkcjonalna
Kod przedmiotu 12.6-WL-FIZJO-DFun
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Fizjoterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 0
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Egzamin 0 0 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Ewaluacja wiedzy studenta z zakresu diagnostyki funkcjonalnej w chorobach wewnętrznych, dysfunkcjach układu ruchu, oraz w wieku rozwojowym.

-

Wymagania wstępne

Znajomość przedmiotów:

Diagnostyka funkcjonalna w chorobach wewnętrznych

Diagnostyka funkcjonalna w dysfunkcjach układu ruchu, oraz w wieku rozwojowym

Diagnostyka funkcjonalna w wieku rozwojowym.

Zakres tematyczny

Jak w sylabusach przedmiotów:

Diagnostyka funkcjonalna w chorobach wewnętrznych

Diagnostyka funkcjonalna w dysfunkcjach układu ruchu, oraz w wieku rozwojowym

Diagnostyka funkcjonalna w wieku rozwojowym.

Metody kształcenia

egzamin

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Egzamin w formie pisemnej (pytania otwarte i/lub test jednokrotnego wyboru). Uzyskanie 60% punktów możliwych do zdobycia jest warunkiem zaliczenia wykładów.

Odsetek prawidłowych odpowiedzi zostanie  przeliczony na stopnie wg skali:

94-100% = 5,0

85-93% = 4,5

76-84% = 4,0

68-75% = 3,5

60-67% = 3,0

0-59% = 2,0

W przypadku braku uzyskania zaliczenia – poprawa w formie odpowiedzi ustnej lub pisemnej.

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe regulacje ujęte są w Regulaminie Studiów.

Literatura podstawowa

  1. Ronikier A.: Diagnostyka funkcjonalna w fizjoterapii. PZWL Warszawa 2015.
  2. Obuchowicz A. (red.), Badanie podmiotowe i przedmiotowe w pediatrii, PZWL Warszawa 2016. (rozdział pt. Wywiad. Badanie podmiotowe).
  3. Sadowska L., Neurokinezjologiczna diagnostyka i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju, AWF, Wrocław, 2001.
  4. Petty N.J. – Badanie i ocena narządu ruchu. Podręcznik dla fizjoterapeutów. Wydawnictwo Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2010

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 14-04-2022 20:58)