SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rzeźba |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-AWP-RZBA-Ć-S14_genXFEAW |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z różnymi technikami rzeźbiarskimi, rozwijanie i wykorzystanie umiejętności dotyczących rzeźby, wyobraźni i świadomości kształtowania przestrzeni. Kształtowanie świadomości rzeźbiarskiej i jej praktyczne wykorzystanie. Umiejętność rozwoju własnej kreacji i indywidualności twórczej oraz refleksji z tym związanej.Rozszerzenie własnej świadomości artystycznej i doświadczeń związanych z technologią warsztatu rzeźbiarskiego, działań przestrzennych,obiektu rzeźbiarskiego i jego otoczenia.
Podstawowa wiedza i umiejętności dotyczące rzeźby , a także pokrewnych technik plastycznych, twórcza postawa, otwartość na świat i drugiego człowieka. Dyspozycyjność studentów wobec takich wartości, jak praca, rozmowa, spotkanie, obserwacja, doświadczenie. Umiejętność posługiwania się, podstawowymi narzędziami związanymi z wypowiedzią rzeźbiarską..
Propedeutyka warsztatu rzeźbiarskiego
Rzeźbiarskie studium natury
Studium aranżacji przestrzeni, obiekt w przestrzeni,
Techniki i formy rzeźbiarskie (rzeźba pełna, ażurowa,rozczłonkowana, zintegrowana z otoczeniem)
Ukazanie rzeźby jako indywidualnej wypowiedzi, opartej na doświadczaniu związanym z poznawaniem siebie i świata
Indywidualna i twórcza wypowiedź na tematy zawarte w programie Pracowni.
Doskonalenie umiejętności i świadomości artystycznej, poprzez doświadczanie różnych technik i form rzeźbiarskich.Ukazanie rzeźby jako indywidualnej wypowiedzi, opartej na ciągłym doświadczeniu związanym z poznawaniem siebie i świata.Inspirowanie studentów do samodzielnych decyzji twórczych, do formułowania własnych myśli, koncepcji, przekonań. Zachęcanie do wyrażania problemów artystycznych, sądów, do twórczego dialogu, do twórczego sporu.Indywidualne i grupowe rozmowy, korekty, spory i dyskusje na tematy zawiązane rzeźbą i działaniami przestrzennymi
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Frekwencja
Aktywność na zajęciach
Realizacja programu Pracowni
Przegląd prac
A. Kępińska- ,,Energie sztuki”, Wydawnictwo Wiedza Powszechna - 1990
G.Dziamski - ,,Wolność od intelektu?”, Zeszyty kulturoznawcze - Wrocław 1990
LBrogowski- ,,Sztuka i człowiek”, - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne- 1990
Leszek Brogowski - "Sztuka w obliczu przemian" , Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne - Warszawa 1990
Zbigniew Warpechowski - ,, Zasobnik", Wydawnictwo Słowo Obraz Terytoria - Gdańsk1998
Marek Wasilewski - ,,Sztuka Nieobecna" , Wydawnictwo - Obserwator - Poznań 1999
1. Rocznik ,, Rzeźba Polska", tom 7: 1994- 1995, Sztuka Instalacji, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku - Wydawnictwo Orońsko - 1998
2. Umberto Eco - ,, Dzieło Otwarte, forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych", Wydawnictwo Czytelnik - 1994
3.Umberto Eco - ,,Historia piękna", Wydawnictwo - Dom Wydawniczy Rebis - Poznań 2005
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jarosław Dzięcielewski (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 13:15)