SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komputerowe wspomaganie projektowania |
Kod przedmiotu | 03.9-WA-AWP-KOPR-Ć-S14_pNadGenOKYP7 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zaawansowanymi technikami tworzenia modeli w przestrzeni trójwymiarowej oraz teksturowaniem, tworzeniem oświetlenia, animacji i renderowaniem sceny na potrzeby projektowania i potrzeby przekazu projektowego. Zajęcia prowadzone są w oparciu o program 3ds Max. Celem przedmiotu, jest przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w ww. aplikacji i indywidualnego rozwijania swoich umiejętności w tym zakresie.
Drugim, równoważnym celem jest rozwijanie wrażliwości twórczej i umiejętności projektowych studentów. Część zajęć poświęcona jest także korektom prac opracowywanych w innych pracowniach w zakresie modelowanie i wizualizacji w programie 3ds Max.
Wymagana jest znajomość obsługi systemu operacyjnego Windows oraz znajomość podstaw obsługi programów graficznych wektorowych i rastrowych oraz programu do kreślenia AutoCAD.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia, które następnie są ćwiczone na kolejnych przykładach:
Dodatkowo:
Metoda nauczania sprowadza się do wykonania szeregu praktycznych ćwiczeń osobiście wykonywanych przez każdego studenta przy pomocy osoby prowadzącej zajęcia. Kształcenie może się też odbywać w trybie online, za pomocą spotkań online, dysku, na którym współdzielone są dane i filmów z nagraniem ćwiczenia.
Podstawę zajęć stanowią scenariusze ćwiczeń przygotowane przez osobę prowadzącą zajęcia. Zawierają one spis kolejnych czynności potrzebnych do wykonania zadania, pokazują kontekst ćwiczenia oraz zawierają podpowiedzi dotyczące korzystania z narzędzi komputerowych aplikacji. Ćwiczenia wykonywane są indywidualnie przez każdego studenta, przy pomocy osoby prowadzącej. Zadania projektowane są w taki sposób, że każde kolejne ćwiczenie wymaga znajomości zagadnień materiału przerabianego wcześniej – wymagają więc regularnej, systematycznej pracy. Informacje niezbędne do wykonania zadania studenci czerpią:
W trakcie realizowania ćwiczeń trwają konsultacje. Dotyczą one trudności, na jakie napotykają studenci w trakcie realizacji zadania oraz na temat prac indywidualnych studentów.
Obowiązkowe ćwiczenia są rozszerzone o indywidualny kontekst, który pozwala na pogłębianie wrażliwości twórczej studentów, rozwój umiejętności projektowych oraz rozwój umiejętności samodzielnego korzystania z technik komputerowych w projektowaniu, w tym: umiejętność świadomego doboru właściwych narzędzi, wyszukania informacji na temat potrzebnych narzędzi i samodzielnego przyswojenia sposobu korzystania z nich.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do uzyskania oceny jest systematyczna praca oraz czynione postępy w umiejętności wykorzystywania technik komputerowych w projektowaniu. Ocena wystawiana jest na podstawie przeglądu prac, ewentualnych cząstkowych sprawdzianów, a także wykonania samodzielnej pracy kończącej cykl nauczania Komputerowego Wspomagania Projektowania.
-
-
Zmodyfikowane przez dr hab. Agnieszka Meller-Kawa (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 15:45)