SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-GrafP-LEKTa-S16
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Grafika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Laboratorium - work presentation - prezentacja swoich ulubionych prac w języku angielskim. Dyskusja w grupie, pytania, uwagi.
  2. Graffitti - sztuka czy łamanie prawa? Praca z tekstem pochodzącym z czasopisma the Guardian. Definicja Graffitti i dyskusje w grupach na temat, czy Graffitti jest postrzegane jako sztuka.
  3. Semi Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych dzieł sztuki - reprodukcji według kryteriów: Subject, Elements, Media, Intent. Studenci wybierają jeden przykład dzieła sztuki i w grupach dokonują jego opisu według wytycznych SEMI Analysis - dyskusja na forum.
  4. Kolory w życiu, reklamie, sztuce. Dyskusja na temat, jak kolory wpływają na naszą psychikę i w jaki sposób są wykorzystywane w sztuce i reklamie.
  5. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  6. Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogloszeń dotyczących pracy. Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
  7. Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie  CV.
  8. Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  9. Wady i zalety Internetu/dyskusja w grupach i parach.
  10. Essay-writing. Do colours really matter in advertising? Why? why not? Discuss.
  11. Tlumaczenia profesjonalne. Jakie kryteria musza zostac spelnione aby dokonac profesjonalnego tlumaczenia.
  12. Why do we learn foreign languages? Dyskusja w parach i grupach. Motywacje do uczenia sie jezykow obcych.
  13. Fashion - dangers of fashion in the past and nowadayds - dyskusje na temat mody, jej trendów i zagrożeń dla zdrowia. Dyskusja.
  14. Will the Real Mona Lisa please stand up. Genuine or False. Czytanie artykułu i dyskusja na temat podrabiania dzieł sztuki, ich wiarygodności, wartości, itp.
  15. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - reading, listenig, writing.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami K_U17 lub zaliczenie nieobecnosci w ramach konsultacji.

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCE Heinle. 2009.
  5. Norris.Roy, Ready For First.Macmillan.
  6. Latham-Koenig,Ch.,English File Intermediate,Oxford University Press. Oxford 2014.
  7. Kenny.N,Luque-Mortimer,L., First Certificate Practice Tests,Pearson Education Limited 2000
  8. First Certificate Language Practice,Vince,Macmillan Publishers Limited,Oxford 2003.
  9. New English File advanced,Oxenden C,Oxford University Press, Oxford 2010

Literatura uzupełniająca

1.Materialy zaczerpniete z profesjonalnych stron internetowych oraz z czasopism anglojezycznych.

2.Materialy przygotowywane przez studentow do wspolnej dyskusji.

Uwagi

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.Glownym kryterium otrzymania zaliczenia jest przedstawienie prezentacji ustnej w Powerpoint  oraz zaliczenie nieobecnosci i wszystkich testow.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 03-04-2022 17:39)