SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy obsługi programów graficznych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy obsługi programów graficznych
Kod przedmiotu 03.5-WA-GrafP-PodObs-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Grafika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Fuczko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie przez studenta w stopniu podstawowym oprogramowania z zakresu tworzenia i edycji grafiki rastrowej i wektorowej w obszarze 2d z włączeniem podstaw składu tekstu i tworzenia publikacji. Zapoznanie studenta  z interfejsami programów pakietu Adobe Creative Suite CC (Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Indesign) w stopniu umożliwiającym twórcze korzystanie z wbudowanych narzędzi.  Przygotowanie studenta do realizacji autorskich projektów w cyfrowym warsztacie graficznym, pracy z artystyczną grafiką cyfrową oraz projektową.

Wymagania wstępne

Znajomość zasad kompozycji oraz obsługi komputera. 

Zakres tematyczny

Podczas realizacji ćwiceń student zdobywa wiedzę w obszarze podstawowych pojęć oraz narzędzi takich jak: praca w programie do obróbki plików rastrowych - Adobe Photoshop, skanowanie, retusz, korekcja barwna, praca na warstwach: szparowanie, wymiana tła, cyfrowy montaż obrazu, tworzenie wizualizacji (mockapów), podstawy obsługi programu Adobe Illustrator praca z krzywymi Beziere’a, przekształcanie obiektów wektorowych, konstruowanie znaków graficznych, tworzenie planszy prezentacyjnej wraz z opisem i wizualizacją. Studen poznaje i stosuje w praktyce podstawowe zasady składu i łamania tekstu podczas tworzenia publikacji cyfrowych (katalog/zin/książka).  

Metody kształcenia

Ćwiczenia realizowane są etapami od szkicu aż po wersję cyfrową w oparciu o konsultacje i korekty. Studenci zapoznają się z metodami pracy i narzędzaimi poprzez prezentacje, pokazy, krótkie wykłady oraz odnośniki wzualne. Szikce i projekty podlegaja cotygodniowej konsultacji. Ostatni etap stanowi realizacja zadanych tematów w wersji cyfrowej. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń są:

- obecność na zajęciach

- realizacja ćwiczeń i tematów semestralnych oraz dostarczenie ich w formie elektronicznej. 

- aktywny udział  w konsultacjach i korektach 

Literatura podstawowa

1.Elena Gonzáles-Miranda, Projektowanie ikon i piktogramów, wydawnictwo d2d, 2016

2. Gołąb Andrzej, Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013

3. Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III, Wydawnictwo Helion, 2015

4. Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK

5. Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015

Literatura uzupełniająca

www.kursownik.pl

www.eduweb.pl

www.strefakursów.pl

www.grafmag.pl

www.typografia.info

www.krzysztofkozak.com/podstawy-typografii/

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Dziuba (ostatnia modyfikacja: 23-04-2022 23:10)