SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Animowane formy filmowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Animowane formy filmowe
Kod przedmiotu 03.4-WA-EASPP-AFF-Ć-S14_pNadGenZS4FD
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Łukasz Urbanowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z zasadami animacji i technikami realizacyjnymi w tym z metodami łączenia technik tradycyjnych i komputerowych. Zapoznanie z terminologią. Zapoznanie z obsługą wybranego oprogramowania do animacji 2d, 3d i obróbki dźwięku - na poziomie podstawowym (pozwalającym rozpocząć samodzielną aktywność twórczą). Nabycie umiejętność podstawowej edycji ruchomego obrazu. Nabycie umiejętności zarządzania cyfrowymi danymi w projektach własnych i grupy. Nabycie umiejętności pracy zdalnej. Utrwalanie wiedzy poprzez realizację zbioru zadań praktycznych. Nabycie przez studenta wszelkich niezbędnych umiejętności pozwalającej na zrealizowanie zaliczeniowej końcowo-semestralnej formy filmowej na bazie własnego pomysłu w sposób typowy dla profesjonalnej produkcji filmu animowanego, poczynając od prac scenariuszowych. Zapoznanie z prawem autorskim.

Wymagania wstępne

Wiedza na poziomie ogólnokształcącym. Podstawowa znajomość obsługi komputera i cyfrowego aparatu fotograficznego. Ukończone zajęcia: Wstęp do animacji.

Zakres tematyczny

Zasady animacji. Badanie natury. Ożywienie plamy, kreski, obiektu, materiałów sypkich, cieczy, papieru, fotografii, światła. Eksperyment. Nauka obsługi oprogramowania w zakresie podstawowym. Elementy języka filmowego. Podstawy reżyserii, sztuki operatorskiej oraz montażu. Rola efektu dźwiękowego, muzyki w budowaniu wypowiedzi filmowej. Nowoczesne techniki realizatorskie. Prawo autorskie.

Metody kształcenia

Zbiór zadań praktycznych, praca własna, konsultacje. Wykład, projekcja, analiza, pogadanka, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach. Realizacja kompletu zadań praktycznych oraz formy filmowej końcowo – semestralnej na podstawie własnego scenariusza. Konsultacje.

Literatura podstawowa

  1. Paul Wells „Animacja” , PWN 2009
  2. Redakcja: Jerry Beck „Sztuka animacji. Od ołówka do piksela. Historia filmu animowanego”, Arkady 2006
  3. Blain Brown, „Światło w filmie” Wydawnictwo Wojciech Marzec 2009
  4. Lidia Zonn, „Wokół montażu” , PWSFTviT 2012
  5. Karel Reich „Technika montażu filmowego” Wydawnictwo Wojciech Marzec 2015
  6. Witold Szymczyk, „ Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii”, PWSFTViT 2012
  7. Joseph Mascelli, „5 tajników warsztatu filmowego” , Wydawnictwo Wojciech Marzec 2007
  8. Mariusz Frukacz, „24 klatki na sekunde. Rozmowy o animacji” , Lokator 2010
  9. Zasoby internetu.

Literatura uzupełniająca

 
 
<link href="moz-extension://113f1658-85be-48ee-b2d9-93cfc803b693/skin/s3gt_tooltip_mini.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <style media="print" type="text/css">#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; } </style>

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 16:46)