SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rejestracja i edycja obrazu ruchomego |
Kod przedmiotu | 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zaznajomienie z technologią rejestracji, edycji i kompresji ruchomego obrazu. Rozpoznanie metod narracji w obszarze wideo. Zaznajomienie z głównymi manifestami kina. Wstęp do historii kina awangardowego
Znajomość kluczowych zagadnień w obszarze sztuki filmowej i video. Ogólna wiedza z zakresu działania mediów elektronicznych do rejestracji obrazu i komputera
Aspekt technologiczny - metody rejestracji obrazu ruchomego i kompresji obrazu video. Praca ze sprzętem do rejestracji obrazu. Dynamika i jakość obrazu, a szybkość rejestracji. Rozpoznawanie formatu obrazu. Programy do obróbki i montażu. Praca z programem Adobe Premiere - elementy interfejsu. zarządzanie projektem, import, eksport klatek, klipów, sekwencji.
Aspekt koncepcyjny - podstawy narracji: ilość ujęć, plany, cięcia, ekspresja postaci, znaczenie dźwięku, punkt widzenia, kulminacja, metody narracji: dokument, fikcja, eksperyment.
Podstawy pracy na planie filmowym – rodzaje ujęć, ustawienia kamery, świateł, postaci/obiektów
Ćwiczenia tematyczne i realizacje własne.
Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.
60% zaangażowanie studenta w wykonywanie ćwiczeń, aktywność
oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.
40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze
1. Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, 2006
2. Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, 2007
3. Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009
4. Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik
1. Europejskie manifesty kina. Antologia. Opracowanie Andrzej Gwóźdź
2. Piotr Marecki, Kino niezależne w Polsce 1989-2009. Historia mówiona, 2009
3. Historia filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu, pod redakcją Łukasza Rondudy i Gabrieli Sitek, 2020
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-05-2022 22:17)