SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Rejestracja i edycja obrazu ruchomego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Rejestracja i edycja obrazu ruchomego
Kod przedmiotu 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Anna Mazurkiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zaznajomienie z technologią rejestracji, edycji i kompresji ruchomego obrazu. Rozpoznanie metod narracji w obszarze wideo. Zaznajomienie z głównymi manifestami kina. Wstęp do historii kina awangardowego

Wymagania wstępne

Znajomość kluczowych zagadnień w obszarze sztuki filmowej i video. Ogólna wiedza z zakresu działania mediów elektronicznych do rejestracji obrazu i komputera

Zakres tematyczny

Aspekt technologiczny - metody rejestracji obrazu ruchomego i kompresji obrazu video. Praca ze sprzętem do rejestracji obrazu. Dynamika i jakość obrazu, a szybkość rejestracji. Rozpoznawanie formatu obrazu. Programy do obróbki i montażu. Praca z programem Adobe Premiere - elementy interfejsu. zarządzanie projektem, import, eksport klatek, klipów, sekwencji.

Aspekt koncepcyjny - podstawy narracji: ilość ujęć, plany, cięcia, ekspresja postaci, znaczenie dźwięku, punkt widzenia, kulminacja, metody narracji: dokument, fikcja, eksperyment.

Podstawy pracy na planie filmowym – rodzaje ujęć, ustawienia kamery, świateł, postaci/obiektów

Ćwiczenia tematyczne i realizacje własne.  

Metody kształcenia

Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.     

60% zaangażowanie studenta w  wykonywanie ćwiczeń, aktywność

oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.

40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze

 

Literatura podstawowa

1.      Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, 2006

2.      Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, 2007

3.      Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009

4.      Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik

Literatura uzupełniająca

1.      Europejskie manifesty kina. Antologia. Opracowanie Andrzej Gwóźdź

2.      Piotr Marecki, Kino niezależne w Polsce 1989-2009. Historia mówiona, 2009

3.      Historia filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu, pod redakcją Łukasza Rondudy i Gabrieli Sitek, 2020

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-05-2022 22:17)