SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie na potrzeby internetu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie na potrzeby internetu
Kod przedmiotu 03.4-WA-EASPP-PPI-Ć-S14_pNadGen8BKLP
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Paweł Andrzejewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z możliwościami tworzenia interaktywnych prototypów interfejsów, spotów reklamowych, newsletterów oraz różnych form prezentacji służących wyróżnieniu się w świecie wizualnych treści.

Wymagania wstępne

Obsługa komputera w stopniu średnio zaawansowanym.

Zakres tematyczny

Zapoznanie z możliwościami tworzenia interaktywnych prototypów interfejsów przy pomocy przeznaczonych do tego celu aplikacji (Adobe XD, Figma, ProtoPie). Tworzenia spotów reklamowych, newsletterów i animowanej infografiki (Blender, Adobe After Effects, Adobe Animate). Podsumowanie zajęć ma stanowić realizacja zaakceptowanych przez prowadzącego projektów.

Metody kształcenia

Wykład, pokaz, ćwiczenia, dyskusja, prezentacja multimedialna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest wykonanie przewidzianych planem zajęć ćwiczeń (zgodnie z wytycznymi prowadzącego) i aktywna obecność na zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice, Robbins Jennifer, Wydawnictwo Helion, 2020
  2. Web Design z HTML5 i CSS3. Technologie frontendowe od podstaw, Felke-Morris Terry, Wydawnictwo Helion, 2020
  3. Zrozumieć JavaScript. Wprowadzenie do programowania, Haverbeke Marijn, Wydawnictwo Helion, 2020
  4. Responsywne strony WWW, Technologia na start!, Andrew Fisher, Earle Castledine, wyd. Helion
  5. Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce, Marek Kasperski, Anna Boguska-Torbicz, wyd. Helion
  6. Adobe Dreamweaver CC — OFICJALNY PODRĘCZNIK
  7. Adobe Photoshop CC — OFICJALNY PODRĘCZNIK
  8. Adobe Illustrator CC — OFICJALNY PODRĘCZNIK

Literatura uzupełniająca

  1. Darmowe sposoby na tworzenie profesjonalnych stron WWW. Podręcznik webmastera, Mark William Bell, wyd. Helion
  2. jQuery. Tworzenie animowanych witryn internetowych, Wojciech Majkowski, wyd. Helion
  3. Responsywne i wydajne projekty internetowe. Szybkie aplikacje dla każdego, Tom Baker, wyd. Helion
  4. Typografia komputerowa, S.G Wheeler, G.S. Wheeler, Exit, Warszawa
  5. Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce, Paweł Zakrzewski, wyd. Helion

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 22:06)