SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Obrazowanie multimedialne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Obrazowanie multimedialne
Kod przedmiotu 03.4-WA-EASPD-OMULT-Ć-S15_pNadGen9S22E
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Łukasz Urbanowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Eksperymentowanie z ruchomym obrazem. Zapoznanie się z terminologią, cechami technik realizacyjnych. Nabycie umiejętności łączenia technik analogowych i cyfrowych. Zapoznanie z obsługą wybranego sprzętu oraz oprogramowania do animacji 2d i obróbki dźwięku - na poziomie podstawowym (pozwalającym rozpocząć samodzielną aktywność twórczą). Nabycie umiejętność podstawowej edycji ruchomego obrazu oraz zarządzania cyfrowymi danymi w projektach własnych i grupy. Nabycie umiejętności pracy zdalnej. Utrwalanie nabytej wiedzy poprzez realizację zbioru zadań praktycznych. Nabycie przez studenta umiejętności pozwalającej na zrealizowanie zaliczeniowej końcowo-semestralnej formy filmowej na bazie własnego pomysłu. Zapoznanie z prawem autorskim.

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość obsługi komputera. Umiejętność podstawowej edycji statycznego obrazu.

Zakres tematyczny

Eksperymentowanie z łączeniem technik tradycyjnych i cyfrowych. Rola dźwięku w dziele. Zapoznanie sięz obsługą sprzętu cyfrowego i analogowego: aparatów, kamer. Nauka obsługi oprogramowania. Nowoczesne techniki realizatorskie. Rozwijanie własnych koncepcji twórczych. Prawo autorskie. 

Metody kształcenia

Ćwiczenia praktyczne, praca własna, konsultacje. Wykład, projekcja, analiza, pogadanka, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uczestnictwo w ćwiczeniach. Realizacja kompletu zadań praktycznych. Konsultacje.

 
 
<link href="moz-extension://113f1658-85be-48ee-b2d9-93cfc803b693/skin/s3gt_tooltip_mini.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <style media="print" type="text/css">#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; } </style>

Literatura podstawowa

  1. Redakcja: Jerry Beck „Sztuka animacji. Od ołówka do piksela. Historia filmu animowanego”, Arkady 2006
  2. Bruce Block, „Opowiadanie obrazem tworzenie struktury wizualnej w filmie,TV i mediach cyfrowych” , Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
  3. Ryszard W.Kluszczyński „Film – sztuka Wielkiej Awangardy”, PWN, Warszawa - Łódź, 1999
  4. Klasyczne dzieła sztuki nowych mediów” pod redakcja Piotra Zawojskiego - http://medialabkatowice.eu/wp-content/uploads/2015/11/klasyczne_dziela_sztuki_nowych_mediow.pdf
  5. Joseph Mascelli, „5 tajników warsztatu filmowego” , Wydawnictwo Wojciech Marzec 2007
  6. Zasoby internetu.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 17:57)