SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-PAK-Ć-S14_genSXTV7 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma na celu opanowanie podstawowych zagadnień dotyczących pracy w zespole instrumentalnym i wokalno-instrumentalnym.
Zagadnienia: [1] Zapoznanie się z brzmieniem i specyfiką akompaniamentu w zespole jazzowym. [2] Opanowanie podstawowego warsztatu związanego z pracą w zespole muzycznym. [3] Zapoznanie się ze strukturą harmoniczną standardów jazzowych. [4] Omówienie zakresu dynamiki i możliwości sonorystycznych poszczególnych instrumentów i ich znaczenia dla budowania spójnego brzmienia zespołu muzycznego. [5] Towarzyszenie studentom realizującym przedmiot „śpiew” jako element korepetycji wokalnych. [6] Zapoznanie studentów ze specyfiką notacji harmonii opartej na amerykańskiej nomenklaturze.
Zdany egzamin wstępny na I rok studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.
[1] Różnorodność interpretacyjna tematów jazzowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej. [2] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru. [3] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.
Ćwiczenia w grupie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie realizacji powierzonych partii instrumentalnych lub wokalnych.
1. Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sher Music, Petaluma 1995.
2. Terefenko Dariusz, Teoria Jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM, Kraków 2020
Program obejmuje problemy wykonawcze i zagadnienia aranżacyjne w kontekście kameralnych zespołów instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych (od oktetu poprzez mniejsze zespoły do duetu jako najbardziej wymagającej formy). Program oraz forma prowadzenia zajęć dostosowane są do możliwości wykonawczych grupy. Integralną częścią realizowanego programu może być publiczna prezentacja repertuaru w formie koncertu.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 01-04-2022 11:39)