SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Harmonia jazzowa |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-HRJ-Ć-S14_pNadGenD94I9 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej; [2] poznanie zasobów dźwiękowych muzyki
jazzowej (skale, akordy, melodyka); [3] kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk
harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele). [4] praktyczne
przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.
Przyjęcie na I rok studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa.
[1] zapis funkcyjny (amerykańska nomenklatura); [2] skale kościelne (dur i jej moduły), moll melodyczna i jej moduły; [3] skala zmniejszona, alterowana, całotonowa; [4] budowa akordów, rodzaje faktury; [5] zwroty kadencyjne:
Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadania pisemne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie:
1. Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM, Kraków 2020
2. Jaffe Andy, Jazz Harmony, Advance Music, Tubingen 1996
3. Levine Mark, The Jazz Piano Book, Sheer Music, Petaluma 1989
4. Weiskopf Walt, Ricker Ramon, Augmented scales in jazz, Jamey Aebersold, New Albany 1993
5. Slonimsky Nicolas, Thesaurus of Scale and Melodic Patterns, Shimrer Books 1975
6. Hołownia Bogdan, O Harmonii Jazzowej. Zapiski z szuflady, HoBo Records, Toruń 2012
1. Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sheer Music, Petaluma 1995;
2. Zieliński Tadeusz, Problemy Harmoniki Nowoczesnej, PWM, Kraków 1983;
3. Szymaniuk Jerzy, Interpretacja polskich kolęd i pastorałek w procesie aranżacji na przykładzie partytury Kolędy dla Świata, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015.
4. Nettles Barrie, Harmony 1-5, Berklee College of Music Press, Berkee 1997.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 01-04-2022 11:39)