SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Produkcja muzyczna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Produkcja muzyczna
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMEP-PrMuz-S21
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Artur Majewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z artystycznymi, estetycznymi, psychofizycznymi, technicznymi i organizacyjnymi elementami produkcji materiału muzycznego w warunkach studyjnych i scenicznych.

Wymagania wstępne

Zaliczenie przedmiotu w semestrze 1.

Zakres tematyczny

Ten sam zakres tematyczny realizowany jest w każdym semestrze, ale stopniowo na coraz bardziej skomplikowanym materiale:

- elementy aranżacji
- praca z partyturą
- umiejętność słuchania emocjonalnego i technicznego
- kwestie estetyczne, artystycznej tożsamości, wizji i założeń oraz strategii działania
- posługiwanie się techniką nagraniową - procesy nagrania, miksu, edycji i masteringu
- umiejętność pracy z różnego rodzaju sprzętem, od najprostszych urządzeń (smartfony i dyktafony) po sprzęt profesjonalny
- świadomość emocjonalnego oddziaływania wyprodukowanego materiału muzycznego
- umiejętność asystowania artyście w procesie produkcji materiału / prowadzenia własnego projektu

Metody kształcenia

- Ćwiczenia technik studyjnych realizowane pod kierunkiem pedagoga

- praca indywidualna studenta

- Dyskusja

- Analiza referencyjnych produkcji.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

- Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
- realizacja 3 projektów i ich prezentacja 

Literatura podstawowa

Howard Massey. Behind the Glass. Top Record Rroducers Tell How They Craft the Hits. Miller Freeman Books. San Francisco. 2000. ISBN 978-0879306144

Jake Brown. Rick Rubin: In the Studio. ECW Press. 2009. ISBN 978-1550228755

Robert Jourdain. Music, the Brain, and Ecstasy: How Music Captures Our Imagination. William Morrow Paperbacks. 2008. ISBN 978-0380782093

Bob Katz. Mastering Audio - 2nd Edition: The Art and the Science. Routledge (Focal Press). 2014. ISBN 9780240818962

Wessel Oltheten. Mixing with Impact - Learning to Make Musical Choices. Routledge (Focal Press). 2018. ISBN 9781138080898

Literatura uzupełniająca

F.Alton Everest. Podręcznik akustyki (Master handbook of Acoustics). Sonia Braga 2020. ISBN: 978-83-66512-99-3

Haigh Caroline. Classical Recording. A Practical Guide in the Decca Tradition. Taylor & Francis Ltd. 2000. ISBN: 9780367312800

Uwagi

* Poszczególne elementy procesu produkcji nie mogą być omawiane osobno z podziałem na semestry, stąd ten sam zakres tematyczny dla każdego z semestrów. Student styka się z pojedynczymi składowymi stopniowo, pracując na coraz bardziej skomplikowanym materiale.
* Instytut Muzyki dysponuje studiem nagrań wyposażonym w niezbędną do prowadzenia zajęć aparaturę, jednak student powinien być przygotowany do zaopatrzenia się w następujący sprzęt umożliwiający pracę indywidualną i realizaję zadań:
1. Komputer osobisty
2. Interface audio umożliwiający odsłuch profesjonalnej jakości sygnału stereo, wyposażony w co najmniej 1 wejście (ale najlepiej 2) mikrofonowo - liniowe (XLR/TRS) oraz wyjście słuchawkowe
3. Para studyjnej jakości słuchawek
Zakup sprzętu najlepiej skonsultować z prowadzącym zajęcia.


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 01-04-2022 11:39)