SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-EASMP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie języka na poziomie A2+/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej z użyciem umiejętności językowych - j. angielski.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2+/ B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Relatioships - rozmowy o kontaktach międzyludzkich: przyjaciele, rodzina, znajomi, studenci.
  2. Advantages and disadvantages of the internet. Discussion.
  3. Prezentacja ulubionych utworow muzycznych - Uzasadnienie.
  4. Test sprawnościowy ze znajomości gramatyki, pisania i czytania na poziomie A2//B1.
  5. Translation-the main criteria to do a professional translation. Cwiczenia w parach.Tlumaczenie wybranego fragmentu z jezyka angielskiego na jezyk polski.
  6. Translating sentences in pairs.Game-Lost in Translation.Discussion. 
  7. Garmmar test.
  8. 5 common expressions in natural English.
  9. Kinds of interpretations. Discussion on the art of interpreting.
  10. Plagiarism in music. Is it difficult to spot? Discussion in pairs and a group
  11. Do musicians/ need to think of a place where their composition will be played? What difference does it make? Discussion.
  12. Testy gramatyczne na poziomie B1/B2 przygotowujace studentow do egzaminu koncowego.
  13. Testy gramatyczne w oparciu o materialy z podrecznika English For First.
  14. Prezentacje indywidualne na dowolnie wybrany temat z użyciem PowerPoint.
  15. Testy zaliczeniowe pisemne i ustne.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury (przedmiotu oraz źródeł internetowych). Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B1+ (-reading, listenig, speaking, writing).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami U20.

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D., 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow 2007
  4. Naunton, J. and Hughes, J. Spotlight on FCEHeinle, 2009.
  5. Easy FCE - EDGARD Warszawa 2009
  6. Norris,R.English For First. Macmillan
  7. Latham-Koenig,Christina. English File. Intermediate Student's Book.

Literatura uzupełniająca

  1. Artykuły online.
  2. Artykuły z magazynów brytyjskich The Guardian, The Times.
  3. Studenci przygotowują rownież swoje materiały zaczerpnięte głownie ze źródeł internetowych.

Uwagi

Studenci pracują rownież w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 03-04-2022 17:34)