SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zajęcia muzyczno - ruchowe/ruch sceniczny |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMP-ZMRUS-S17 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zdobycie podstawowej wiedzy w zakresie form ruchu przy muzyce w głównych metodach kształcenia muzycznego : E. Jaques-Dalcroze'a, C. Orffa, B. Strauss.
Umiejętności: zdobycie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej realizacji zagadnień muzyczno-ruchowych.
Kompetencja: realizowanie własnych koncepcji w działaniach artystycznych wykorzystując wyobraźnię, ekspresję i intuicję.
Spełnienie wymogów rekrutacji - zalecana podstawowa wiedza i umiejętności muzyczne na poziomie szkoły muzycznej I stopnia.
1. Ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne, koordynacyjne wg metody E. Jaques-Dalcroze'a.
2. Ćwiczenia kształcące poczucie rytmu muzycznego, wysokości dźwięku oraz kierunku linii melodycznej.
3. Ruchowa interpretacja utworów muzycznej literatury dziecięcej wg metody C. Orffa.
4. Aktywne słuchanie muzyki wg metody B. Strauss .
5. Ćwiczenia i zabawy tematyczne oparte na formach AB, ABA i formie ronda.
6. Zabawy i tańce integracyjne.
Wykład problemowy. Praca indywidualna i w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1. Aktywność podczas zajęć.
2. Przygotowanie się do zajęć.
3. Zespołowe lub indywidualne wykonanie zadania muzyczno - ruchowego.
1. Ławrowska R., Muzyka i ruch, Warszawa (WSiP) 1991.
2. Skowrońska-Lebecka E., Dźwięk i gest, Warszawa (WSiP) 1984.
3. Smoczyńska - Nachtman U., Zabawy i ćwiczenia przy muzyce, Warszawa (WSiP) 1983.
1. Szpunar J., Gęca L., Tańczymy razem. Formy integracyjne i sceniczne wybranych tańców narodowych i regionalnych, Lublin (KLANZA) 1999.
2. Stadnicki A., Tańce dla dzieci, Warszawa (WSiP) 1994.
3. Wiemann M., Polskie Tańce Ludowe, Warszawa (Triangiel) 2008.
4. Dąbrowska G., Tańcujże dobrze, Warszawa (WSiP) 1991.
Student wybiera jeden przedmiot - Zajęcia muzyczno-ruchowe lub Ruch sceniczny.
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-04-2022 11:14)