SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Emisja głosu klasycznego/estradowego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Emisja głosu klasycznego/estradowego
Kod przedmiotu 05.9-WA-EASPP-EGłKE-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wypracowanie poprawnej emisji w śpiewie.

Wymagania wstępne

Zaliczenie z przedmiotu „Emisja głosu".

Zakres tematyczny

1. Kontynuacja pracy nad poprawną emisją w śpiewie (wypracowanie nawyków w zakresie pozycji narządu głosu, aktywności narządów artykulacyjnych). Doskonalenie aktywności oddechowej podczas fonacji (apoggio). Praca nad rezonansem i barwą głosu.

2. Ćwiczenia emisyjne w zakresie fonacji, oddychania, rezonansu i artykulacji.

3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) G. Concone, Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9 lub N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu, Kraków 1986 – 3 ćwiczenia, b) 2 utworów dowolnych (aria, pieśń, piosenka).

Metody kształcenia

Ćwiczenia, pokaz.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego.

Literatura podstawowa

  1. Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
  2. G.Concone, Ćwiczenia na głos z fortepianem op.9, Kraków 1974
  3. N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu, Kraków 1986

Literatura uzupełniająca

  1. Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953
  2. Bregy E., Elementy techniki wokalnej, Warszawa 1974

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 10:30)