SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Śpiew klasyczny / estradowy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Śpiew klasyczny / estradowy
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMP-ŚpKE-S19
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Egzamin

Cel przedmiotu

W odniesieniu do śpiewu klasycznego: Przygotowanie studenta do pracy głosem. Opanowanie warsztatu niezbędnego do swobodnego poruszania się w muzyce wokalnej w oparciu o muzykę klasyczną.

W odniesieniu do śpiewu estradowego: Przygotowanie studenta do pracy głosem. Opanowanie warsztatu niezbędnego do swobodnego poruszania się w muzyce estradowej. Kształtowanie osobowości wokalisty estradowego.

Wymagania wstępne

Zaliczenie z przedmiotu: "Śpiew klasyczny/estradowy".

Zakres tematyczny

W odniesieniu do śpiewu klasycznego:

1. Rozwijanie i usprawnianie techniki wokalnej pod względem skali, barwy, dynamiki, nośności, biegłości.

2. Praca nad oddechem.

3. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) G. Concone, Szkoła śpiewu op.9 lub N. Vaccai, Praktyczna metoda włoskiego śpiewu (lub zbiór ćwiczeń innego kompozytora) – 2 ćwiczenia, c) 4 utwory dowolne (aria, pieśń)

W odniesieniu do śpiewu estradowego:

1. Rozwijanie i usprawnianie techniki wokalnej pod względem skali, barwy, dynamiki, nośności, biegłości.

2. Praca nad oddechem.

3. Wykorzystanie prawidłowej emisji w repertuarze rozrywkowym.

4. Prawidłowe wykonanie w ciągu semestru poniższych utworów (minimum): a) standard jazzowy, song, musical, piosenka, piosenka aktorka, piosenka biesiadna – 4 utwory,  b) etiudy wokalne (wybór) - 2 utwory.

Metody kształcenia

Ćwiczenia, pokaz.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, poprawne zrealizowanie minimum repertuarowego. Udział w koncercie lub popisie studenckim.

Egzamin - wykonanie trzech kompozycji wokalnych w zróżnicowanym charakterze.

Literatura podstawowa

  1. Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003

 

Literatura uzupełniająca

  1. The New Jazz Real Books – Jazz Classics Choice Standards, Pop-Fusion Classics for all instrumentalists and vocalists (vol. 1-3)
  2. Songs, G. Gershwin, New York 1982
  3. Oh, Freedom, Spirituals-Work und Protestsongs, ed. Hans-Jurgen Taube, Berlin1982,

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Bogumiła Tarasiewicz-Ciesielska (ostatnia modyfikacja: 09-04-2022 20:17)