SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-JiMEP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Plagiarism in music
  2. Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation at schools to learn a foreign language? Discussion in groups and pairs.
  3. What 3 pieces of music would I take to a desert island and why? Dyskusja/pytania, przyklady.
  4.  Analysis - Analiza przedstawionych na zajęciach słynnych utworow muzycznych- według kryteriów: Subject, Elements, Media, Intent. Studenci wybierają jeden przykład utworu muzycznego i w grupach dokonują jego opisu według wytycznych SEMI Analysis - dyskusja na forum.
  5. Pisanie recenzji albumu muzyczmego lub koncertu.
  6. Education and Learning-Vocabulary connected to education. Dyskusja na temat systemu edukacji w Polsce i krajach anglosaskich.Dyskusje w parach i grupie.
  7. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  8. Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogloszeń dotyczących pracy. Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
  9. Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie  CV.
  10. Advertising - Reklama. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  11. Translating sentences in pairs. Game-lost in translation.
  12. Translation-the main criteria to make a professional translation.
  13. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący swego kierunku. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - listenig, speaking ,reading, writing.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami J-U22.

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCE Heinle. 2009.
  5. Norrris.R, Ready For First. Macmillan
  6. Latham-Koenig Ch.New English File,Intermediate,Oxford  University Press 2015.
  7. Edgard, Jezyki Obce.pl Easy FCE, Warszawa 2009.
  8. Vince.M.First Certificate in English/Grammar.,Macmillan Publishers Limited 2003,Oxford.

Literatura uzupełniająca

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCEHeinle. 2009.

Uwagi

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.

Przedstawienie prezentacji w PowerPoint oraz zaliczenie nieobecnosci sa podstawowymi kryteriami uzyskania zaliczenia.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 05-04-2022 20:21)