[1] Tworzenie kompozycji wokalnych i wokalno-instrumentalnych na składy kameralne. [2] Nauka zapisywania muzyki w formie partytur i tzw. lead sheet.
Wymagania wstępne
Zdany egzamin na studia II stopnia i przyjęcie na kierunek Jazz i muzyka estradowa oraz wybór przedmiotu.
Zakres tematyczny
Tworzenie prac kompozytorskich i aranżacyjnych zgodnie z predyspozycjami i zainteresowaniami studenta.
Metody kształcenia
Prezentacja dorobku kompozytorów XX i XXI wieku, dyskusja, praca własna studenta, instruktaż pedagoga. Użycie oprogramowania, np. Sibelius, MuseScore, Logic Pro X.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie ze stopniem obejmuje:
Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego;
Pracę własną – przygotowanie minimum trzech prac kompozytorskich lub aranżerskich.
Każda z prac twórczych nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.
Literatura podstawowa
Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego, PWM 2020
Mark Levine, Jazz Piano Book, Sher Music 1989
Mark Levine, The Jazz Theory, Sher Music 1995
Garcia Rusell, The Professional Arranger Composer, Criterion Music Co.
Nestico Sammy, The Professional Arranger, Fenwood Music Co.,1993
Wright Rayburn, Inside The Score, Kendor Music, 1982
Sebesky Don, The Contempotary Arranger, Alfred Publishing Co.
Mancini Henry, Sounds And Scores, Northridge Music Inc.
Dobbins Bill,Jazz Arranging And Composing, A Linear Approach, Advance Music, 1986
Sturm Fred, Changes Over Time: The Evolution Of Jazz Arranging, Advance Music, Mainz 1995
Olszewski Wojciech Kazimierz, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM 2020
Literatura uzupełniająca
Guzowski Kazimierz, Podstawowe zagadnienia instrumentacji, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Gdańsk 2005
Pawłowski Józef, Podstawy Instrumentacji cz.I i II, PWM 1966
Ciechan Zbigniew, Aranżacja, Centralny Ośrodek Metodyki Upowrzechniania Kultury, Warszawa 1972;
Stone Kurt, Music Notation In The Twentieth Century: A Practical Guidebook, W. W. Norton & Company, New York 1980
Schaeffer Bogusław, Wstęp do Kompozycji, PWM, Kraków 1976
Ponadto: wybrane partytury i nagrania kompozytorów XX i XXI wieku.
Uwagi
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 17:42)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.