SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kompozycja i aranżacja |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-KiA-S17 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 7 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Tworzenie kompozycji instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych w stylistyce jazzowej oraz gatunkach pokrewnych, zgodnie z preferencjami stylistycznymi studenta. [2] rozwój wyobraźni muzycznej w kontekście nabywania umiejętności operowania fakturą dużego aparatu wykonawczego (big bandu z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej, orkiestry symfonicznej i innych) [3] Przegląd literatury muzycznej dokumentującej rozwój technik kompozytorskich XX wieku.
Zaliczenie II semestru studiów na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa i realizacja bloku przedmiotów fakultatywnych Kompozycja i aranżacja.
[1] aranżacja utworu na głos solowy, orkiestrę symfoniczną i jazzową sekcję rytmiczną
[2] udźwiękowienie wybranego obrazu filmowego
Wykład obejmujący pokaz materiałów dźwiękowych, filmowych, analiza partytur, realizacja ćwiczeń aranżerskich i kompozytorskich, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przedstawienie do oceny minimum trzech prac autorskich.
Russell Garcia, The Professional Arranger Composer, Criterion Music Co.
Sammy Nestico, The Professional Arranger, Fenwood Music Co.;
Rayburn Wright, Inside the Score, Kendor Music;
Don Sebesky, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Co.;
Rick Lawn, Jazz Scores And Analysis, Sher Music Co.;
Henry Mancini, Sounds and Scores, Northridge Music Inc.;
Fred Sturm, Changes Over Time: The Evolution of Jazz Arranging, Advance Music;
Józef Pawłowski, Podstawy instrumentacji, cz. I i II, PWM Kraków
B. Schaeffer, Wstęp do kompozycji, PWM Kraków
Bill Dobbins, Jazz Arranging and Composing. A Linear Approach. Advance Music, 1986;
Dariusz Terefenko, Teoria jazzu. Od podstaw do poziomu zaawansowanego. PWM, Kraków 2020
Iwona Lindstedt, Sonorystyka w twórczości kompozytorów polskich XX wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2010
Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Dźwięk w filmie, Sonoria, 2003
Ludmila Ulehla, Contemporary Harmony, Romanticism through the Twelve-Tone Row, Advance Music 1994
Ponadto: partytury i nagrania wybranych kompozytorów XX i XXI wieku.
Zakres tematyczny realizowany w semestrze może być modyfikowany w zależności od preferencji stylistycznych i wykonawczych studenta.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 11:55)