SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Big Band instrumentalistyka |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMED-BigBInstr-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Doskonalenie warsztatu instrumentalnego w kontekście elementów muzyki jazzowej. [2] Rozwijanie umiejętności pracy w dużym zespole instrumentalnym. [3] Rozwijanie umiejętności interpretacyjnych w odniesieniu do repertuaru o zróżnicowanej stylistyce i tradycjach wykonawczych. [4] Doskonalenie umiejętności czytania a vista. [5] Rozwijanie umiejętności realizowania solowych partii improwizowanych w roli solisty dużego zespołu. [6] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).
Zaliczony pierwszy semestr na kierunku Jazz i muzyka estradowa.
Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności praktycznych w kontekście gry zespołowej. Program obejmuje problematykę wykonawczą i interpretacyjną w zakresie:
[1] Rozwijania możliwości artykulacyjnych, brzmieniowych i biegłości technicznej.
[2] Rozwijania umiejętności operowania różnorodną dynamiką w partiach tutti, background, soli.
[3] Doskonalenia umiejętności improwizacji.
[4] Rozwijania świadomości kształtowania brzmienia z wykorzystaniem tłumików dla instr. dętych blaszanych (cup mute, harmon mute, plunger mute i in.).
[5] Doskonalenia warsztatu instrumentalnego w kontekście używania środków sonorystycznych i wyrazowych takich jak shake, ghost notes, glissanda, growl, sub tones i in.
Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów: Duke Ellington, Bill Byers, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Jerzy Szymaniuk, Christof Griese, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.
Realizacja prób z udziałem poszczególnych sekcji oraz całej orkiestry, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.
Autorskie partytury studentów (kompozycje i aranżacje), a także:
Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
Kuzmich John Jr., Bash Lee, Instrumental Jazz Instruction, Parker Publishing Company, inc. West Nyack, New York 1984.
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 20:09)