SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zespół kameralny |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMED-ZesKam-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej nad dziełem muzycznym od momentu wyboru repertuaru, przez pracę nad jego przygotowaniem po wszystkie elementy publicznego wykonania dzieła muzycznego.
[2] Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.
[3] Poszerzanie znajomości szeroko pojętej literatury muzycznej związanej z kierunkiem studiów.
[4] Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez udział studentów w procesie aranżacji materiału muzycznego.
[5] Pomoc studentom w zakresie opanowania i opracowania (aranżacji) materiału w kontekście przygotowania recitalu dyplomowego.
[6] Stworzenie studentom możliwości realizowania własnych prac twórczych (kompozycji i aranżacji).
[7] Rozwijanie umiejętności sprawnej i efektywnej nauki utworu.
[8] Rozwijanie umiejętności posługiwania się podstawowymi formami komunikacji w combo.
Zaliczenie semestru 1
[1] Wybór repertuaru dostosowanego do liczebności, instrumentarium i zaawansowania wykonawczego poszczególnych uczestników.
[2] Działania organizacyjne takie jak przydział poszczególnych partii instrumentalnych, opracowanie metody pracy nad danym repertuarem, optymalny układ na scenie.
[3] Opracowanie materiału muzycznego pod względem formalnym, dynamicznym, harmoniczno–melodycznym oraz instrumentacja.
[4] Techniczny aspekt wykonania publicznego – optymalne ustawienie na scenie, nagłośnienie i kolejność działań podczas próby nagłośnienia, ruch sceniczny, zagadnienia związane z mediami towarzyszącymi wykonaniu instrumentalnemu (oświetlenie, projekcje video, scenografia).
[5] Rozwijanie możliwości twórczych i interpretacyjnych na bazie autorskich kompozycji, aranżacji lub opracowań standardów muzyki jazzowej lub popularnej.
[6] Analiza warstwy rytmicznej, harmonicznej, ogólnego charakteru i tempa opracowywanych utworów oraz zapis tychże informacji.
[7] Rozwijanie umiejętności adaptacji do różnych warunków wykonawczych.
[8] Rozwijanie umiejętności egzekwowania poprawności wykonawczej autorskich aranżacji lub kompozycji.
Ćwiczenia, zajęcia grupowe, dyskusja dydaktyczna, próba, koncert.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach, przeprowadzenie prób z zespołem, wykonanie przygotowanego repertuaru, ocena pracy studenta w semestrze.
The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988.
Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.
Dobbins Bill, Jazz Arranging And Composing. A Linear Approach, Advance Music 1996.
Silver Horace, The Art Of Jazz Combo Playing, Composing And Arranging, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 2001.
Literaturę stanowią wybrane standardy muzyki jazzowej, kompozycje oraz autorskie opracowania prowadzącego, ewentualnie prace studentów.
Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood, Rottenburg 1995.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.
4. Sebesky Don, The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Corporation, New York 1975.
Integralną częścią realizacji założeń metodycznych jest publiczna prezentacja w formie koncertu przygotowanego pod opieką prowadzącego zajęcia.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 14:58)