SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Harmonia jazzowa z kształceniem słuchu |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMED-HarJazzKsztSłuch-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Rozwijanie zdolności identyfikowania złożonych struktur harmonicznych i rytmicznych. [2] Doskonalenie umiejętności analizowania materiału dźwiękowego w aspekcie melodii, harmonii i rytmu. [3] Pogłębienie wiedzy i umiejętności w obszarze kształtowania złożonych struktur harmonicznych (polychords, mirror chords i in.)
Pozytywny wynik zdanego konkursowego egzaminu wstępnego na kierunek Jazz i muzyka estradowa.
Słuchowe rozpoznawanie cech materiału dźwiękowego w zakresie progresji harmonicznych, zwrotów melodycznych i struktur rytmicznych w kontekście estetyki muzyki jazzowej.
[1] Ćwiczenia słuchowe z materiałem dźwiękowym wykonywanym na fortepianie lub odtwarzanym z plików audio:
Analiza fragmentów solowych partii improwizowanych;
Analiza struktur harmonicznych tworzących relacje akordowe:
[2] Dyktanda pamięciowe lub zapisywane symultanicznie, także w formie uzupełniania luk w tekście muzycznym.
[3] Prace domowe:
Samodzielne tworzenie zwrotów melodycznych i harmonicznych nawiązujących do dziedzictwa wybranych artystów jazzowych;
Transkrypcje wybranych fragmentów solowych partii improwizowanych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
[1] Sprawdziany słuchowe w zakresie wiedzy i umiejętności rozpoznawania materiału dźwiękowego (próg 51% poprawnych odpowiedzi);
[2] Sprawdziany słuchowe w zakresie umiejętności operowania materiałem muzycznym i pamięcią muzyczną;
[3] Prezentacja przygotowanych samodzielnie (w toku cotygodniowej pracy własnej) transkrypcji solowych partii improwizowanych, prezentowane indywidualnie, zaliczane na ocenę w czasie zajęć i/lub konsultacji.
Parker Charlie, Omnibook, Atlantic Music Corporation, 1978
Liebman David, A Chromatic Approach to Jazz Harmony and Melody, Advanced Music, Burlington 2009.
Middleton Andy, Melodic Improvising, Alfred Music, Burlington 2009.
Targońska Izabela, Kształcenie pamięci muzycznej (dyktanda z CD), Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 1991 i późn.
Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzyczne, PWM, Kraków 1994 i późn.
Coan Carl, The Michael Brecker Collection, Hal Leonard Corporation, Milwaukee 1999.
Transkrypcje solowych partii improwizowanych wybranych artystów jazzowych.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 11:02)