SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka w zakresie organizacji imprez - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka w zakresie organizacji imprez
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMED-PraZakOrgImp-S22
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk
  • mgr Agata Miedzińska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

  • poznanie podstaw prawnych dotyczących działalności instytucji kultury,

  • poznanie zasad organizacji wydarzeń kulturalnych (impreza masowa, impreza rekreacyjna): zarządzanie procesem organizacji imprezy, planowanie pracy, podział zadań i kompetencji, budżetowanie, polityka informacyjna,

  • kształtowanie umiejętności komunikacji, 

  • doskonalenie umiejętności organizacji pracy własnej i zespołowej oraz zarządzania grupą,

  • praktyczne przygotowanie do organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury, zwłaszcza kultury muzycznej, w kontekście kolejnych etapów (projekt - realizacja – dokumentacja).

Wymagania wstępne

Zdany egzamin wstępny i przyjęcie na studia II stopnia

Zakres tematyczny

SEMESTR I

Zasady funkcjonowania instytucji kultury z podstawami prawnymi.

Proces komunikacji, jego elementy, rodzaje i uwarunkowania.

Public relations.

Hospitacja imprez przygotowanych przez instytucję kultury (obserwacja, dyskusja). 

 

SEMESTR II

Polityka informacyjna.

Konferencja prasowa.

Wywiad.

Media. 

Udział (w charakterze wolontariatu) w procesie organizacji imprez, projektów artystycznych, koncertów, konkursów.

 

SEMESTR III

Podstawy projektowania i organizacji przedsięwzięć muzycznych (koncert, festiwal, cykl koncertowy, quiz muzyczny).

Opracowanie projektu imprezy.

 

SEMESTR IV

Przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia (projektu) z wykorzystaniem elementów i działań z zakresu komunikacji społecznej.

Promocja projektu.

Realizacja projektu.

Dokumentacja.

 

Metody kształcenia

Wykład, prezentacja, obserwacja, dyskusja, metoda projektu, ćwiczenia, próba, koncert.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

SEMESTR I

  1. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.

  2. Obecność na zajęciach.

 

SEMESTR II

  1. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.

  2. Realizacja powierzonego zadania w ramach udziału w procesie organizacji imprez.

  3. Obecność na zajęciach.

 

SEMESTR III

  1. Opracowanie projektu imprezy muzycznej.

  2. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.  

  3. Obecność na zajęciach.

 

SEMESTR IV

  1. Aktywny udział w przygotowaniach do realizacji projektu.

  2. Opracowanie materiałów promocyjnych imprezy.

  3. Udział w realizacji projektu.

  4. Opracowanie dokumentacji.

  5. Orientacja w zakresie tematyki podejmowanej w danym semestrze.

Literatura podstawowa

  1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001.

  2. K. Wójcik – Public relations od A do Z, Warszawa 1997.

  3. M. Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003 S. Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000.

  4. J. Sobczak, Prawo prasowe. Podręcznik akademicki, Warszawa 2000.

  5. S. Parszowski A. Kruczyński, Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca

  1. Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Kraków 2000.

  2. Z. Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury.

  3. A. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej.

  4. B. Gronbeck, K. German, D. Ehninger, A. Monroe, Zasady komunikacji werbalnej, Poznań 2001.

  5. M. Mc Kay, M. Davis, P. Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, 2002.

  6. Michał Iwaszkiewicz (red.), Menadżer kultury, Warszawa- Poznań 1995.

  7. Peter F. Drucker, Menadżer skuteczny, akademia ekonomiczna w Krakowie 1994. 

  8. Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer (seria), MT BIZNES, Warszawa 2010.

Uwagi

Studenci biorą udział w obserwacji przedsięwzięć artystycznych organizowanych przez instytucje prowadzące działalność kulturalną, a także aktywnie uczestniczą w realizacji projektu w zakresie organizacji imprez.


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 05-04-2022 14:38)