SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Studio nagrań i produkcja muzyczna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Studio nagrań i produkcja muzyczna
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMED-StudNagProdMuz-S22
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Artur Majewski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie z artystycznymi, estetycznymi, psychofizycznymi, technicznymi i organizacyjnymi elementami produkcji materiału muzycznego w warunkach studyjnych.

Wymagania wstępne

Zaliczenie przedmiotu w semestrze drugim.

Zakres tematyczny

Program przedmiotu obejmuje:

- umiejętność słuchania emocjonalnego i technicznego

- kwestie estetyczne, artystycznej tożsamości, wizji i założeń oraz strategii działania w warunkach studyjnych

- posługiwanie się techniką nagraniową - procesy nagrania, miksu, edycji i masteringu

- świadome korzystanie z różnego rodzaju urządzeń w studio nagraniowym

- świadomość emocjonalnego oddziaływania wyprodukowanego materiału muzycznego

- prowadzenie własnego projektu od strony produkcyjnej.

Metody kształcenia

- Ćwiczenia technik studyjnych realizowane pod kierunkiem pedagoga

- praca indywidualna studenta

- dyskusja

- analiza referencyjnych produkcji.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie zaprezentowanego projektu.

Literatura podstawowa

  • Howard Massey. Behind the Glass. Top Record Producers Tell How They Craft the Hits. Miller Freeman Books. San Francisco. 2000. ISBN 978-0-8793-0614-4
  • Jake Brown. Rick Rubin: In the Studio. ECW Press. 2009. ISBN 978-1-5502-2875-5
  • Robert Jourdain. Music, the Brain, and Ecstasy: How Music Captures Our Imagination. William Morrow Paperbacks. 2008. ISBN 978-0-3807-8209-3
  • Bob Katz. Mastering Audio - 2nd Edition: The Art and the Science. Routledge (Focal Press). 2014. ISBN 978-0-2408-1896-2
  • Wessel Oltheten. Mixing with Impact - Learning to Make Musical Choices. Routledge (Focal Press). 2018. ISBN 978-1-1380-8089-8

Literatura uzupełniająca

  • F.Alton Everest. Podręcznik akustyki (Master handbook of Acoustics). Sonia Braga 2020. ISBN: 978-8-3665-1299-3
  • Haigh Caroline. Classical Recording. A Practical Guide in the Decca Tradition. Taylor & Francis Ltd. 2000. ISBN: 978-0-3673-1280-0

Uwagi

Poszczególne elementy procesu produkcji nie mogą być omawiane osobno z podziałem na semestry, stąd ten sam zakres tematyczny dla każdego z semestrów. Student styka się z pojedynczymi składowymi stopniowo, pracując na coraz bardziej skomplikowanym materiale.


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 04-05-2022 12:30)