SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Choir - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Choir
Kod przedmiotu 03.2-WA-P-Cho-S22
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 60 4 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

1. Learning how to work with a large vocal ensemble and a vocal-instrumental ensemble

2. Learning choral works of various periods 

3. Developing the choral singing technique. 

4. Enabling practical exercises on conducting and independent work on the preparation of the
interpretation of chosen works.

5. Acquiring knowledge and skills concerning the shaping of the sound of separate choral voices. 

Wymagania wstępne

The ability of note-reading. 

Zakres tematyczny

1. Preparing works for 2-, 3- and 4-voice-choirs consisting of equal and mixed voices.
2. Preparing works of various periods and styles.
3. Preparing a cappella and vocal-instrumental works.
4. Learning how a choral conductor works.
5. Creating the organisational structure of the choir.
6. Developing the ability of using different dynamics, articulation and phrasing according to the style of the performed works.
7. Performing the tasks of a choir assistant.
8. Preparing a repertoire that enables the choir to take part in events, concerts, competitions and final examinations for conductors. 

Metody kształcenia

Work in a large group as well as in small groups - section rehearsals. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Learning the staff done in the class, taking part in concerts, taking part in the class. The skills will be verified during the class and individual rehearsals. 

Literatura podstawowa

Utwory na chór mieszany a cappella pochodzących z różnych epok i stylów kompozytorów polskich i obcych.

Utwory wokalno-instrumentalne: na chór i fortepian; na chór i organy; na chór i zespól instrumentalny; na chór i orkiestrę (kameralną, symfoniczną).

Literatura uzupełniająca

1. Bukofzer M., Muzyka w epoce baroku. Od Monteverdiego do Bacha, Warszawa (PWN) 1970.

2. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków, Warszawa (Fundacja Ruchu Muzycznego) 1982.

3. Kowalska M., ABC historii muzyki, Kraków (Musica Iagellonica) 2001.

4. Dahlhaus C., Eggebrecht H., Co to jest muzyka?, Warszawa 1985.

5. Homiński J., Wilkowska – Chomińska K., Formy muzyczne: t. V, Wielkie formy muzyczne, Kraków 1984.

6. Laprus L., Rozśpiewanie chóru, Legnica 1980.

7. Bristiger M., Związki muzyki ze słowem, Kraków (PWM) 1986.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Pruszyński (ostatnia modyfikacja: 11-04-2022 13:48)