SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Introduction to composition and arrangement - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Introduction to composition and arrangement
Kod przedmiotu 03.2-WA-D-IntrToComAArran-S22
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki muzyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

    1.     Making the student familiar with the problems of the orchestration techniques

    2.     Acquiring practical skills connected with orchestration and composition for classroom ensembles and

non-professional music ensembles.

    3.     Introduction to arrangement of simple melodies for classroom and non-professional vocal, instrumental

and vocal-instrumental ensembles.

    4.     Introduction to composition of simple music forms

 

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Semester I:

Arrangement of a monodic melody for choir.

Arrangement of a monodic melody for piano and/or a small instrumental ensemble. Arrangement of a 2-, 3- or 4-voice song for a choir and piano or a small instrumental ensemble.

Semester II:

Creating simple forms (a, a1 or a, b, a) for a vocal or instrumental ensemble.

Creating more complicated forms (e. g. abcba)

Creating pieces of a specific character (e. g. dance, march etc.) and sets of such pieces for a solo instrument or an ensemble.

Metody kształcenia

Demonstration of example arrangements and compositions, discussion and correction of the students’ works.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Literatura podstawowa

J. Pawłowski: Podstawy instrumentacji, PWM Kraków, 1980; tom 1-2;

Z. Ciechan: Aranżacja;Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1970 K. Guzowski: Podstawowe zagadnienia instrumentacji, AM Gdańsk, 1986;

M. Drobner: Instrumentoznawstwo i akustyka, PWN Kraków,1973;

S .Moniuszko: Pieśni wybrane na chór 3-gł.i fortepian, PWM Kraków,1982.

M. Komorowska: Orkiestra dziecięca cz. I i II, WSiP Warszawa 1979

A. Michalski, Wykłady z instrumentacji, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2005

M. Rybnicki, Vademecum instrumentacji, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1987

U. Kaiser, C. Gerlitz, Arrangieren und Instrumentieren, Barock bis Pop, Bärenreiter, Kassel, 2009

Literatura uzupełniająca

H. Mancini: Sounds & Scores; Northridge Music, USA, 1973

J. Hanslik: Instrumentarium szkolne, Uniwersytet Śląski, Katowice 1981

S. Adler: The Study of Orchestration, W.W. Norton and Company, New York, 1989

 

W. Olszewski, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM, Kraków, 2010

 

K. Wiatr, Propedeutyka aranżacji muzyki rozrywkowej, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2009

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Wojciech Pruszyński (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 14:09)