SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Graphics design - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Graphics design
Kod przedmiotu 03.1-WA-P-GraDes-S22
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek WA - oferta ERASMUS / sztuki plastyczne
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Fuczko
  • dr Piotr Czech
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Main purpose of the class is to introduce students to the basics of graphic design. Students learn to create graphic compositions and projects by working with form and gesture, developing skills of use and creation icons, symbols, and logos. Classes include propaedeutic of creating visual message, development the ability of building and self managing the project, creative thinking and undertaking deliberate design choices. The workflow anticipate managing the project through every part of creating process from sketch to final - digital form and mockups.

Wymagania wstępne

basic computer skills, basic skills in graphic design tools (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator)

Zakres tematyczny

The tasks include working with graphic compositions based on symmetry and asymmetry, working with graphic symplification by creating icons and logos. Students are developing skills of use and creation the symbol and graphic synthesis. Students learn to use visual hierarchy, rhythm and the importance of colour in project/composition. 

Metody kształcenia

Students are obligated to complete the tasks using on theoretical basics of graphic design given in form of presentations, visual references, inspirations and examples followed by short lectures. The tasks should be accomplished by completing following steps: establishing general idea of the project, making manual sketches, digitization in graphic design software. Students consult the project each week individually, which allows them to dive into process of creative thinking and making adequate design choices. The last stage of the project is to create the mockup board delivered in digital file

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

In order to pass the classes student needs to:

- attend the class
- complete and deliver the tasks in digital form
- be active and prepared for weekly consultations

Literatura podstawowa

1.Graphic Design Rules: 365 Essential DOS and Don'ts, Sean Adams, PRINCETON ARCHITECTURAL PR, 2020

2. Adobe Photoshop Classroom in a Book, Conrad Chavez and Andrew Faulkner, 2021

3. Grid systems in graphic design: A visual communication manual for graphic designers, typographers and three dimensional designers,  Josef Müller-Brockmann, 1996

4. Thinking with type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, PRINCETON ARCHITECTURAL PRESS, 2010

Literatura uzupełniająca

https://practicaltypography.com/summary-of-key-rules.html

www.grafmag.pl

www.zebza.pl

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Fuczko (ostatnia modyfikacja: 05-05-2022 10:46)