SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki I |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-ZiIP-P-16_22 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Zarządzanie i inżynieria produkcji |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
Cel szczegółowy:
- przypomnienie i utrwalenie wiadomości i umiejętności uzyskanych podczas nauki w szkole ponadgimnazjalnej,
- doskonalenie i rozwijanie posiadanych kompetencji mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania,
- przygotowanie do pracy z tekstami specjalistycznymi zgodnymi z kierunkiem studiów,
Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w 4 semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, czyli biegłość językową na poziomie co najmniej A2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
L1 - 2: Komunikowanie się w sytuacjach codziennych: przedstawianie siebie i innych osób; omawianie spraw osobistych; wypełnianie formularzy (m.in. kwestionariusz osobowy, zgłoszenie udziału w kursie j. niemieckiego);
L3 - 4: Informowanie o otoczeniu uczącego się - rodzina, kraj, miejsce zamieszkania, uczelnia.
L5 - 6: Relacjonowanie: wydarzenia z życia codziennego; organizacja czasu (plan zajęć, czas wolny).
L7: Sprawdzian: leksyka i gramatyka obejmująca poprzedzającą tematykę.
L8 - 9: Wykształcenie i kariera zawodowa: wyrażanie możliwości i umiejętności, formułowanie planów, zamierzeń i życzeń.
L10 - 11: Pisanie nieformalnych listów i e-maili; proste ogłoszenia - np. oferty pracy; telefonowanie - typowe zwroty i wyrażenia.
L12 - 13: Świętowanie w Polsce i w Niemczech - porównanie zwyczajów; wyrażanie próśb; formułowanie zaproszeń i odpowiedź na nie.
L14: Powtórzenie wiadomości; przygotowanie do testu końcowego.
L15: Test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi sprawdzający sprawność czytania ze zrozumieniem, pisania oraz gramatyki i słownictwa.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen cząstkowych.
1. S. Hilpert, D. Niebisch, S. Penning-Hiemstra, A. Pude, F. Specht, M. Reimann, A. Tomaszewski, Schritte international neu, 3 A2, Hueber Verlag, München 2017
2. Ch. Lemcke, L. Rohrmann, T. Scherling, Berliner Platz 2, Langenscheidt Polska, Warszawa 2003
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 14:19)