SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ekspresja w komiksie i ilustarcji |
Kod przedmiotu | 03.9-WA-P-EkwKomiIl-N20 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Ilustracja i komiks z elementami concept art |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 13 (w tym jako e-learning) |
0,87 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Student uczy się integracji doświadczeń z różnych przedmiotów z programu studiów w celu realizowania prac plastycznych - plansz lub przestrzennych komiksów. Realizowany jest zestaw ćwiczeń, który pomaga rozszerzyć zakres ekspresji i środków wyrazu. Student dzięki ćwiczeniom uświadamia sobie szeroki repertuar środków wyrazu i uczy kształtować własny styl i pomysłowość jako metodę twórczą.
Podstawowe umiejętności i wiedza w zakresie budowy komiksu.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Przekraczanie granic konwencji i tradycji w zakresie komiksu.
Komiks jako autorska i zindywidualizowana wypowiedź artystyczna w zakresie pomysłu i formy.
Zastosowanie i integracja umiejętności z innych dziedzin artystycznych w praktyce komiksu autorskiego.
Dobór stylu i konwencji do realizacji.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.
Nauka organizacji pracy i systematyki właściwej dla tematyki zajęć.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Na ogólną ocenę studenta składają się także: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości rysunków.
Sztuka i percepcja wzrokowa, R. Arnheim,Warszawa 1979
Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008
Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
Najwybitniejsze dzieła światowego komiksu artystycznego realizowane w ramach międzynarodowych ruchów artystycznych Constrained comics oraz OuBaPo
Zmodyfikowane przez dr hab. Magdalena Gryska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 23:34)