SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody bezwykopowe w budowie i renowacji sieci zewnętrznych |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ISD-Met.Bezwykopowe02Ć-Ć-S15_pNadGenQ4KY3 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inżynieria środowiska / Inżynieria sanitarna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, zasadami i metodami projektowania napraw istniejących sieci i budowy nowych sieci metodami bezwykopowymi.
Formalne: zaliczenie przedmiotów – Wodociągi, Kanalizacja.
Nieformalne: brak.
Program wykładów - Przyczyny i skutki uszkodzeń przewodów i obiektów na sieciach. Metody oceny stanu technicznego sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. Sposoby czyszczenia przewodów i kanałów. Przeglądy sieci przy pomocy kamery TV. Kryteria doboru bezodkrywkowej metody rehabilitacji przewodów. Budowa nowych sieci ciśnieniowych i grawitacyjnych metodami bezwykopowymi (przewiert sterowany, przecisk, mikrotunel). Omówienie metod naprawy, renowacji, rekonstrukcji i wymiany rurociągów podziemnych (doszczelnianie, natryski nowych powłok, wklejanie rękawów, ciasne pasowanie, krótki i długi relining, użycie kreta do wymiany starych rur). Ocena techniczno – ekonomiczna zastosowania technologii bezodkrywkowych do napraw sieci.
Program ćwiczeń - Opracowanie w formie prezentacji wybranych metod renowacji i budowy sieci metodami bezwykopowymi na podstawie zrealizowanych inwestycji.
Metody podające: wykład informacyjno-problemowy.
Metody poszukujące, ćwiczeniowo – praktyczne: metoda przygotowania i wygłoszenia prezentacji.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia: podstawą zaliczenia jest przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.
Wykład: podstawą zaliczenia są pozytywne wyniki z kolokwium w formie testu złożonego z pytań otwartych i zamkniętych. Uzyskane punkty: 0÷50% - niedostateczny, 51÷60% - dostateczny, 61÷70% -dostateczny plus, 71÷80% - dobry, 81÷90% - dobry plus, 91÷100% - bardzo dobry.
Podstawą ustalenia oceny łącznej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,67 oceny z wykładu oraz 0,33 oceny z ćwiczeń. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena łączna ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2022 20:15)