SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 06.4-WI-ISP-JA-S19
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Inżynieria środowiska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marine Margiszwili
  • mgr Wojciech Wieluński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Umiejętności i kompetencje w zakresie: znajomości języka angielskiego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwanie się w podstawowym zakresie specjalistycznym językiem zawodowym.

Wymagania wstępne

Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka na semestrze II jest znajomość języka angielskiego na poziomie A2-B1 .

Nieformalne: Studenci rozpoczynający naukę języka angielskiego  na II semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, czyli biegłość językową na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym (poziom A2).

Zakres tematyczny

Program ćwiczeń: Kurs podzielony na moduły zawierające teksty i ćwiczenia językowe. Kurs rozwija wszystkie umiejętności służące biegłej komunikacji. Materiał gramatyczny odpowiedni dla poziomu B2. Szczególny nacisk położony jest na słownictwo specjalistyczne.

Metody kształcenia

Metoda interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka angielskiego z podejściem komunikacyjnym

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia: podstawą zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.

Oceny wyników nauczania w formie:

  • pisemnych prac kontrolnych
  • przygotowania i kontroli zadań domowych (pisemnych i ustnych)
  • aktywności studenta na zajęciach (wypowiedź ustna, praca indywidualna i zespołowa)
  • pracy własnej studenta (prezentacje, lektury, itp.)

Ocena końcowa: Zaliczenie ustne i pisemne na koniec semestru.

Literatura podstawowa

Autorskie materiały wykładowcy

Język angielski:

  1. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Pre-intermediate, Oxford University Press 2010
  2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate, Oxford University Press 2010
  3. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Upper-intermediate, Oxford University Press 2010
  4. Liz and John Soars, New Headway English Course, Oxford University Press 2010
  5. B. Obee, V Evans, Upstream, Express Publishing 2009.
  6. D. Grant, J. Hughes, R. Mc Larty, Business Focus, Oxford university Press 2007
  7. J. Booley, V. Evans, Grammarway, Express Publishing 2006
  8. V. Evans. Round-up, Express Publishing 2004
  9. Virginia Evans, Jenny Dooley, Kenneth Rodgers, Cereer Paths: Environmental Engineering, Express Publishinh 2013

 

Literatura uzupełniająca

Czasopisma anglojęzyczne, prospekty, katalogi

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2022 20:15)