SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Inżynieria oprogramowania |
Kod przedmiotu | 11.3-WK-IiED-IO-W-S14_pNadGenRB066 |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Informatyka i ekonometria |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 7 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z wybranymi modelami technikami i metodami Inżynierii Oprogramowania w realizacji systemów informatycznych.
Znajomość podstaw koncepcji i metod obiektowych, programowania obiektowego oraz podstawy SQL i baz danych.
Wykład
1. Projektowanie oprogramowania. (1 godz)
2. Techniki planowania i szacowania kosztów - metoda punktów funkcyjnych. (2 godz)
3. Harmonogramowanie oraz monitorowanie przedsięwzięć informatycznych. (2 godz)
4. Procesy kontroli jakości systemów informatycznych oraz problemy niezawodności oprogramowania. (2 godz)
5. Techniki pracy zespołowej. (2 godz)
6. Weryfikacja, walidacja i testowanie oprogramowania. (2 godz)
7. Inspekcje oprogramowania. Interakcja człowiek – komputer. (2 godz)
8. Metody i techniki notacji w wytwarzaniu systemów informacyjnych oraz zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi. (2 godz)
LABORATORIUM
Wykorzystanie diagramów UML do projektowania i wytwarzania systemów informatycznych. Programowanie zdarzeniowe. Narzędzia wspomagające projekt i realizację interakcji człowiek – komputer w oparciu o interfejs graficzny. Technologie serwerowe w realizacji systemów informatycznych. Wykorzystanie dostępnych na rynku możliwości oraz narzędzi w testowaniu, weryfikacji i walidacji kodu. Organizowanie i zarządzanie pracą zespołu programistów na przykładzie PRINCE 2.
Tradycyjny wykład, ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ostateczna ocena z przedmiotu uwzględnia ocenę z laboratorium (65%) i ocenę z egzaminu (35%), przy założeniu, że student osiągnął wszystkie zakładane efekty kształcenia w stopniu dostatecznym. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie oceny pozytywnej z laboratorium i wykładu.
1. B. Bruegge, A. H. Dutoit, Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML wzorce projektowe i JAVA, Helion, Gliwice, 2011.
2. I. Sommerville, Inżynieria oprogramowania, Klasyka Informatyki, WNT, Warszawa, 2003.
3. I. Graham, Metody obiektowe w teorii i praktyce, WNT, 2004.
4. K. Sacha, Inżynieria Oprogramowania, PWN, Warszawa, 2010.
5. N. Dai, L. Mandel, A. Ryman, Eclipse Web Tools Platform. Tworzenie aplikacji WWW w języku Java, Helion, Gliwice, 2008.
1. D. Minter, L. Linwood, Hibernate od nowicjusza do profesjonalisty, Apress, Warszawa 2007.
2. D. Alur, J. Crupi, D. Malks, J2EE Wzorce projektowe, Helion, Gliwice 2004.
3. C. Horstmann, G. Cornell, JAVA 2. Techniki zaawansowane, Helion, Gliwice 2005.
4. A. Hemrajani, Java. Tworzenie aplikacji sieciowych za pomocą Springa, Hibernate i Eclipse, Helion, Gliwice 2007
Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 19-05-2022 21:47)