SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Neurologia |
Kod przedmiotu | 12.0-WL-LekAM-Ne |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Zajęcia kliniczne | 45 | 3 | 45 | 3 | Zaliczenie na ocenę |
Seminarium | 10 | 0,67 | 10 | 0,67 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Egzamin |
Celem kształcenia jest poznanie badania neurologicznego pacjenta dorosłego oraz dziecka; przeprowadzania diagnozy oraz proponowania terapii w oparciu o symptomatologię kliniczną zespołów neurologicznych; przeprowadzania diagnozy oraz proponowania terapii w stanach zagrożenia życia. Student potrafi prawidłowo zaklasyfikować objawy kliniczne i powiązać je z lokalizacją i przyczynami. Zapoznanie studenta z najnowszymi osiągnięciami naukowymi w neurologii. Nabycie przez studenta podstawowych umiejętności niezbędnych w prowadzeniu badań klinicznych oraz integracji wiedzy i umiejętności klinicznych z dowodami naukowymi.
Znajomość anatomii, fizjologii, patofizjologii, farmakologii, propedeutyki chirurgii, propedeutyki pediatrii i propedeutyki chorób wewnętrznych, patomorfologii, radiologii.
Wykłady:
Zajęcia kliniczne:
Seminaria:
Zajęcia kliniczne w grupach 5-6 osobowych prowadzone w oddziale neurologii i udarowym oraz przychodni przyszpitalnej neurologicznej, z uwzględnieniem praktycznej nauki rozpoznawania i zasad postępowania w udarze mózgu, Seminaria - opisy przypadków, nauczanie oparte na problemie. Wykłady prowadzone w formie prezentacji multimedialnej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie do zajęć klinicznych weryfikowane w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia. Wiedza i umiejętności praktyczne Studenta wykazywane w trakcie zajęć sprawdzane są w formie bieżącej kontroli podczas zajęć klinicznych.
Egzamin końcowy złożony z 60 pytań testowych z 5 odpowiedziami jednokrotnego wyboru, trwający 60 minut. Uzyskanie 60% prawidłowych odpowiedzi jest warunkiem zdania egzaminu. Do egzaminu student jest dopuszczany na podstawie zaliczenia zajęć klinicznych. Wymagana jest 100% obecność na zajęciach. Każda nieobecność musi być usprawiedliwiona odpowiednim dokumentem poświadczającym chorobę (zwolnienie lekarskie) lub wypadek losowy należy przedstawić prowadzącemu zajęcia w ciągu 3 dni roboczych od zdarzenia. Nieobecności nieusprawiedliwione oznaczają brak możliwości zaliczenia przedmiotu. Usprawiedliwioną nieobecność na 1-2 zajęciach student może odrobić z inną grupą w terminie ustalonym z osobą odpowiedzialną za przedmiot. W razie nieobecności > 2 zajęć klinicznych student student zobowiązany jest do obrobienia całości bloku z inną grupą.
Ocena z testu końcowego jest przeliczana wg poniższej skali:
94-100% = 5,0
85-93% = 4,5
76-84% = 4,0
68-75% = 3,5
60-67% = 3,0
0-59% = 2,0
Egzamin poprawkowy odbywa się w formie testu.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-09-2022 16:41)