SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-PielP-JO |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 60 | 4 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zaznajomienie studenta z podstawową terminologią specjalistyczną w języku angielskim wykorzystywaną w zawodzie pielęgniarki. Doskonalenie kompetencji językowych i komunikacyjnych w zakresie rozumienia oraz formułowania wypowiedzi ustnej i pisemnej umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim dla potrzeb studiowania oraz w pracy zawodowej, także w celu korzystania z obcojęzycznych materiałów źródłowych oraz literatury specjalistycznej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie szkoły średniej.
1. Wybrane podstawowe zagadnienia dotyczące poszczególnych działów medycyny.
2. Choroby i ich symptomy.
3. Monitorowanie parametrów życiowych pacjenta.
4.Funkcje organizmu ludzkiego.
5. Rodzaje leków, drogi podawania oraz skutki uboczne.
6. Pacjent ambulatoryjny i pooperacyjny.
7. Zdrowie psychiczne - depresja, schizofrenia i wybrane rodzaje uzależnień.
8. Żywienie i problemy związane z odżywianiem.
Lektorat z języka angielskiego w systemie pracy / z możliwością wykorzystania pracy zdalnej e-learning; forma zajęć interaktywnych z wykorzystaniem anglojęzycznej literatury medycznej; praca z tekstem, analiza przypadków, ćwiczenia gramatyczno-leksykalne i komunikacyjne, konwersacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia - warunkiem uzyskania zaliczenia jest otrzymanie pozytywnej oceny z zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu zajęć. Ocenie podlegają kolokwium, sprawdziany cząstkowe weryfikujące sposób formułowania wypowiedzi ustnej i pisemnej oraz aktywny udział Studenta w zajęciach. Student zobowiązany jest uzupełnić braki wynikające z jego nieobecności na zajęciach oraz uzgodnić termin i formę ich zaliczenia z wykładowcą. W przypadku oceny punktowej, stosowana jest następująca skala ocen: 100-93% - bdb, 92-85% - db+, 84-76% - db, 75-68% - dst+, 67-60% - dst.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym.
1. Grice T., Nursing 1, Oxford University Press 2007
2. Wright R., Cagnol B., English for Nursing 1, Pearson Education Limited 2012
3. Małko E., Govender-Kubiec Ch., Język Angielski dla Pielęgniarek, PZWL Warszawa 2010
1. Grice T., Greenan J., Nursing 2, Oxford University Press 2007
2. Wright R., Spada Symonds M., English for Nursing 2 , Pearson 2012
3. Riley D., Vocabulary for Medicine, Peter Collin Publishing
4. Matasek M., Język angielski. Słownictwo. Tematyczny zbiór ćwiczeń, Handy Books 2006
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Szura (ostatnia modyfikacja: 12-09-2022 22:33)