SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki |
Kod przedmiotu | 06.9--ISMP-J.niem.- 22 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inteligentne systemy miejskie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Cel przedmiotu
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
Cel szczegółowy:
- przypomnienie i utrwalenie wiadomości i umiejętności uzyskanych podczas nauki w szkole średniej,
- doskonalenie i rozwijanie posiadanych kompetencji mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania,
- przygotowanie do pracy z tekstami specjalistycznymi zgodnymi z kierunkiem studiów.
Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w II semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie szkoły średniej, czyli biegłość językową na poziomie co najmniej A2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Tematy ogólne:
- zagadnienia związane z życiem codziennym w sferze prywatnej (informacje dotyczące własnej osoby i innych osób, miejsca i regionu zamieszkania, organizacji czasu)
- zagadnienia związane z publiczną sferą życia (zakupy, usługi, załatwianie spraw w różnych instytucjach)
- zagadnienia dotyczące sfery edukacyjnej i zawodowej (uczelnia, kierunek studiów, zatrudnienie: czas pracy, zadania, obowiązki)
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy oraz tematyki.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia:
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa:
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
Zmodyfikowane przez dr inż. Ireneusz Nowogoński (ostatnia modyfikacja: 04-02-2023 15:46)