SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Budownictwo komunikacyjne |
Kod przedmiotu | 06.9--ISMP-BK- 22 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inteligentne systemy miejskie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi materiałami, technologiami i konstrukcjami w dziedzinie transportu i komunikacji, które są obecnie realizowane
na świecie, a także przyszłościowymi tendencjami w tej dziedzinie.
Studenci posiądą wiedzę również w dziedzinie nowatorskich środków transportu i efektywnych rozwiązań komunikacyjnych (nowoczesna infrastruktura autostradowa, szybka
kolej, nowatorskie rozwiązania metra, transport bezzałogowy, pojazdy autonomiczne itp.).
Podstawy mostownictwa, podstawy drogownictwa.
Program wykładów:
W ramach wykładu przedstawione zostaną zagadnienia rozwoju infrastruktury transportowo-komunikacyjnej w różnych krajach świata na tle tradycji kulturowo – technicznych.
Zilustrowane to zostanie m.in. w formie audio-wizualnej na podstawie własnych doświadczeń wykładowcy z różnych kontynentów. Zostaną omówione rekordowe konstrukcje
mostowe, autostradowe, szybkie koleje, linie metra, tunele itp., które obecnie realizowane są na świecie. Dodatkowo zostaną przedstawione zagadnienia, które wiążą się z e-mobilnością w tym również dotyczące środków komunikacji: e-transportu miejskiego. Przedstawione zostaną również tendencje i kierunki rozwojowe w zakresie nowatorskich rozwiązań w różnych dziedzinach transportu.
Program projektu:
W ramach projektu przedstawione zostaną w różnym stopniu szczegółowości nowoczesne, zaawansowane materiały i technologie, które stosowane są przy ich realizacji (np. technologie bezwykopowe, zbrojenie kompozytowe, włókna węglowe, beton ultra-wysokowartościowy, stale HPS, odnawialne źródła energii - OZE). Zajęcia projektowe będą również obejmowały zapoznanie studentów z rzeczywistymi przykładami wybranych elementów infrastruktury komunikacyjnej stanowiących eksponaty Zakładu Dróg i Mostów.
Wykład konwersatoryjny i projekt z użyciem technik multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest regularne uczęszczanie na wykłady oraz projekt i uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium zaliczeniowego.
Ocena końcowa: Podstawą ustalenia oceny końcowej jest średnia arytmetyczna oceny z wykładu i oceny z ćwiczeń projektowych. Średnią zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
Zmodyfikowane przez dr inż. Ireneusz Nowogoński (ostatnia modyfikacja: 04-02-2023 12:56)