SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Mobilność i elektromobilność w transporcie publicznym 2 |
Kod przedmiotu | 06.9--ISMP-MiETP2- 22 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inteligentne systemy miejskie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie się z możliwościami wykorzystania pojazdów niskoemisyjnych w transporcie publicznym. Nabycie umiejętności analizy i porównania systemów zasilania infrastruktury transportu publicznego. Nabycie umiejętności analizy i porównania systemów zarzadzania infrastrukturą transportu publicznego. Nabycie umiejętności projektowania systemów energetycznych na potrzeby transportu publicznego.
Elektrotechnika i automatyka, Rozproszone i hybrydowe źródła energii
Program wykładów:
Infrastruktura energetyczna dla transportu publicznego w mieście. Systemy ładowania pojazdów elektrycznych. Wykorzystanie sieci energetycznych na potrzeby transportu publicznego. Planowanie mobilności miejskiej. Wykorzystanie IOT w transporcie publicznym. Systemy informatyczne stosowanie w infrastrukturze zabezpieczenia energetycznego. Zachowania konsumenckie w transporcie publicznym
Program ćwiczeń:
Analiza energetyczna miejskiej infrastruktury transportowej; Zapotrzebowanie energetyczne transportu publicznego; Wyznaczanie mocy systemów elektroenergetycznych; Wartości energetyczne paliwa; Wizyta studyjna - infrastruktura transportu publicznego; Wizyta studyjna - systemy informatyczne układach ładowania pojazdów elektrycznych; Wizyta studyjna - budowa infrastruktury dla elektromobilności
program projektu:
Planowanie i projektowanie systemów miejskiej infrastruktury transportu publicznego, systemy ładowania w elektromobiności; Systemy IOT w elektromobilności, audyt energetyczny.
Wykład: wykład konwencjonalny (multimedialny), wykład problemowy, konwersatorium, praca grupowa z dokumentem
Ćwiczenia: ćwiczenia rachunkowe , praca w grupach, wizyta studyjna
Projekt: projektowanie, praca w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład:
kolokwium zaliczeniowe
Ćwiczenia:
obecność i praca kontrolna
Projekt:
wykonanie projektu
Ocena końcowa: Podstawą ustalenia oceny końcowej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,4 oceny z wykładu, 03 oceny z ćwiczeń oraz 0,3 oceny z projektu. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
Zmodyfikowane przez dr inż. Ireneusz Nowogoński (ostatnia modyfikacja: 06-02-2023 16:49)