SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Mobilność i elektromobilność w transporcie publicznym 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Mobilność i elektromobilność w transporcie publicznym 2
Kod przedmiotu 06.9--ISMP-MiETP2- 22
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Inteligentne systemy miejskie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr inż. Radosław Grech
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Projekt 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie się z możliwościami wykorzystania pojazdów niskoemisyjnych w transporcie publicznym. Nabycie umiejętności analizy i porównania systemów zasilania infrastruktury transportu publicznego. Nabycie umiejętności analizy i porównania systemów zarzadzania infrastrukturą transportu publicznego. Nabycie umiejętności projektowania systemów energetycznych na potrzeby transportu publicznego. 

Wymagania wstępne

Elektrotechnika i automatyka, Rozproszone i hybrydowe źródła energii

Zakres tematyczny

Program wykładów:

Infrastruktura energetyczna dla transportu publicznego w mieście. Systemy ładowania pojazdów elektrycznych. Wykorzystanie sieci energetycznych na potrzeby transportu publicznego. Planowanie mobilności miejskiej. Wykorzystanie IOT w transporcie publicznym. Systemy informatyczne stosowanie w infrastrukturze zabezpieczenia energetycznego. Zachowania konsumenckie w transporcie publicznym

Program ćwiczeń:

Analiza energetyczna miejskiej infrastruktury transportowej; Zapotrzebowanie energetyczne transportu publicznego; Wyznaczanie mocy systemów elektroenergetycznych; Wartości energetyczne paliwa; Wizyta studyjna - infrastruktura transportu publicznego; Wizyta studyjna - systemy informatyczne układach ładowania pojazdów elektrycznych; Wizyta studyjna - budowa infrastruktury dla elektromobilności

program projektu:

Planowanie i projektowanie systemów miejskiej infrastruktury transportu publicznego, systemy ładowania w elektromobiności; Systemy IOT w elektromobilności, audyt energetyczny.

 

Metody kształcenia

Wykład: wykład konwencjonalny (multimedialny), wykład problemowy, konwersatorium, praca grupowa z dokumentem

Ćwiczenia: ćwiczenia rachunkowe , praca w grupach, wizyta studyjna

Projekt: projektowanie, praca w grupach

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład:

kolokwium zaliczeniowe

Ćwiczenia:

obecność i praca kontrolna

Projekt:

wykonanie projektu

Ocena końcowa: Podstawą ustalenia oceny końcowej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,4 oceny z wykładu, 03 oceny z ćwiczeń oraz 0,3 oceny z projektu. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.

 

Literatura podstawowa

Literatura uzupełniająca

  1.  Auta elektryczne, hybrydowe i na gaz
  2. Elektromobilność w kształtowaniu rozwoju drogowego transportu miejskiego w Polsce, Aleksander Jagieło 
  3. Elektromobilność - środowisko infrastrukturalne ,W. Śledzik

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Ireneusz Nowogoński (ostatnia modyfikacja: 06-02-2023 16:49)