SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

E-marketing miast i regionów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu E-marketing miast i regionów
Kod przedmiotu 06.9--ISMP-E-MMiR- 22
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Inteligentne systemy miejskie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anita Jakubaszek
  • dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przedstawienie obszarów i zasad wykorzystania e-marketingu w zarządzaniu jednostek samorządu terytorialnego. Poznanie i zrozumienie roli nowoczesnych technologii w e-marketingu, nabycie umiejętności dobierania odpowiednich nowoczesnych metod marketingowych dla miast i regionów oraz kształtowanie gotowości do praktycznego korzystania z narzędzi e-marketingu.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Program wykładów:

Narzędzia e-marketingu terytorialnego: strony internetowe, media społecznościowe. Witryny internetowe jako narzędzia e-komunikacyjne, e-informacyjne i e-promocyjne. Elektroniczna administracja. Promocja miejsca online. Odbiorcy działań e-marketingowych. Badania marketingowe online. Konkurencja międzynarodowa miejsc. Wybrane działania e-marketingowe miast i regionów. Zasady etyki w planowaniu działalności promocyjnej miast i regionów.

Program laboratorium: 

Internet jako źródło informacji i sposób komunikacji. Promocja wydarzenia w sieci. Obsługa klienta online. Analiza wybranych aspektów e-marketingu miast i regionów. Badania satysfakcji pracowników, mieszkańców, inwestorów. Promowanie produktu terytorialnego z zastosowaniem wybranych instrumentów promocji. Mierzenie skuteczności działań e-marketingowych w mediach społecznościowych. Statystyki profilu społecznościowego. Monitorowanie wizerunku miasta w mediach.

Metody kształcenia

Metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych

Metody poszukujące, ćwiczeniowo – praktyczne: metoda laboratoryjna

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia laboratoryjne:

 Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z wszystkich przewidzianych programem ćwiczeń.

Wykład:

Zaliczenie - ustne, opisowe, testowe i inne. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia wykładu jest pozytywne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. Aby uzyskać ocenę pozytywną z wykładu należy uzyskać 60% punktów. Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny końcowej z przedmiotu jest zaliczenie części laboratoryjnej i wykładowej.

Ocena końcowa:

Ocena końcowa jest średnią ważoną uzyskaną przez dodanie: 0,6 oceny z wykładu oraz 0,4 oceny z laboratorium. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.

Literatura podstawowa

  1. Kinga Stopczyńska "Kreowanie wizerunku marki przy wykorzystaniu nowoczesnych form komunikacji marketingowej. Wydanie drugie uaktualnione", SiZ, Łódż, 2021.
  2. Jacek Pogorzelski „Praktyczny marketing miast i regionów”, 2019.
  3. Grzegorz Mazurek „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka”. 2022.
  4. Ewelina Kancik-Kołtun „E-marketing terytorialny Teoria i praktyka”, Lublin 2017.

Literatura uzupełniająca

  1. J. Królewski, P.Sala „E-Marketing. Współczesne trendy”. PWN, Warszawa 2014

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Ireneusz Nowogoński (ostatnia modyfikacja: 07-02-2023 08:08)