SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Kreowanie marki miasta - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Kreowanie marki miasta
Kod przedmiotu 06.9--ISMP-KMM- 22
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Inteligentne systemy miejskie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ
  • dr inż. Ewelina Płuciennik-Koropczuk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów ze znaczeniem wizerunku w procesie kształtowania marki miasta lub regionu, zrozumienie i posługiwanie się fachową terminologią z zakresu kształtowania wizerunku, umiejętność prowadzenia analizy procesu kreacji wizerunku oraz gotowość do samodzielnego, systematycznego poszerzanie wiedzy w zakresie kształtowania i analizy wizerunku miast i regionów.

Wymagania wstępne

Student  powinien posiadać podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje nabyte na wcześniejszych latach studiów, umożliwiające mu realizację zespołowej pracy zaliczeniowej.

Zakres tematyczny

Seminarium:

Zarządzanie marką. Istota i proces pozycjonowania marki na rynku. Czynniki wpływające na wartość i siłę marki. Komunikacja marki -  (strategia, osobowość marki). Komunikacja marki - (storytelling, brand hero). Istota i elementy identyfikacji wizualnej. Znak graficzny w marketingu. Rola mediów tradycyjnych oraz mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku miasta. Kryzys marki. Elementy personal brandingu i kreowania wizerunku poprzez budowanie społecznej odpowiedzialności biznesu. Wykorzystanie badań marketingowych w procesie kształtowania wizerunku miast i regionów. Analiza wizerunku miast i regionów. Monitorowanie wizerunku miasta w mediach.

Metody kształcenia

Metody poszukujące: sytuacyjna: analizowanie rzeczywistych sytuacji; ćwiczeniowo-praktyczne: metoda ćwiczeniowa, projektu, studium przypadku; dyskusji – seminaryjna, referatu; eksponujące: prezentacja multimedialna wyników pracy przez studentów, oceniana przez prowadzącego seminarium.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Seminarium:

Warunkiem zaliczenia jest systematyczna praca nad przygotowaniem zespołowej pracy zaliczeniowej: opracowanie strategii marki wybranego miasta. Ocena wynika z zaangażowania studenta w toku działań seminaryjnych – systematycznego przygotowywania kolejnych etapów zadania. Prezentacja końcowa; sprawdzanie obecności na zajęciach.

Ocena końcowa:

Ocena końcowa jest identyczna z oceną z seminarium.

Literatura podstawowa

  1. Ewa Glińska, (2016): Budowanie marki miasta - koncepcje, warunki, modele. Wydawnictwo: Wolters Kluwer
  2. Ewa Glińska, Magdalena Florek, Anna Kowalewska (2009): Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska
  3. Natalia Mrukowska (2020): Wizerunek gminy i jego ochrona, Wolters Kluwer
  4. Grębosz, M., 2014. Metody zarządzania marką. W J. Otto & Ł. Sułkowski, red. Metody zarządzania marketingowego. Warszawa: Difin, ss. 13–30.
  5. Hajdas, M., 2011. Storytelling-nowa koncepcja budowania wizerunku marki w epoce kreatywnej. Współczesne Zarządzanie, (1), ss.116–123
  6. Siuda, D. & Grębosz, M., 2017. Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych. Studia i Prace WNEiZ US, 2(48), ss.307–315

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Ireneusz Nowogoński (ostatnia modyfikacja: 07-02-2023 08:46)