Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów ze współczesnym ujęciem funkcji personalnej w instytucjach publicznych. W ujęciu teoretycznym: zdefiniowanie podstawowych pojęć, omówienie istoty, uwarunkowań, procesów, metod i technik oraz skutków zarządzania zasobami ludzkimi. W wymiarze praktycznym: przedstawienie, zrozumienie i omówienie wybranych problemów zarządzania kadrami administracji publicznej.
Wymagania wstępne
Brak.
Zakres tematyczny
Wykłady:
Przedmiot, ewolucja i znaczenie zarządzania kadrami.
Współczesne determinanty zarządzania kadrami w organizacjach.
Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami.
Planowanie kadr
Dobór pracowników - rekrutacja.
Kierowanie ludźmi i przywództwo.
Motywowanie i wynagradzanie pracowników.
Rozwój i zarządzanie karierą pracowników.
Ocenianie kadr
Stosunki, warunki pracy i odejścia pracowników z organizacji.
Ocenianie pracowników.
Kontrola funkcji personalnej.
Struktura podmiotowa zarządzania kadrami.
System informacji personalnej.
Komunikowanie się w organizacji.
Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami.
Ćwiczenia:
Wybrane zagadnienia:
Praca i stosunek pracy.
Kompetencje i wiedza.
Cechy pracowników a motywowanie.
Stanowisko pracy, role, kompetencje i umiejętności.
Pozyskiwanie zasobów ludzkich.
Wydajność a uczenie się i rozwój.
Wynagrodzenia i systemy wynagrodzeń.
Komunikowanie się w aspekcie kontraktu psychologicznego.
Metody kształcenia
Wykłady:
W ramach wykładów stosowane będą następujące metody: wykład konwencjonalny prowadzony przy wykorzystaniu materiałów źródłowych oraz prezentacji zawierającej modele, schematy, wykresy, tabele, definicje uzupełnione o przykłady praktyczne i źródła tzw. przypisy; dyskusja na zadany temat.
Ćwiczenia:
W ramach ćwiczeń stosowane będą następujące metody: analiza studium przypadku; praca w zespołach zadaniowych (projekt); odgrywanie ról; dyskusja na temat przebiegu planowania i wykonania zadania; omówienie i ocena rezultatów pracy członków zespołu zadaniowego.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie wykładu:
Warunkiem zaliczenia wykładu jest uzyskanie co najmniej 60 punktów na 100 z testu obejmującego zakres tematyczny wykładu.
Zaliczenie ćwiczeń:
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie co najmniej 60 punktów na 100 z treści i zadań realizowanych w ramach ćwiczeń:
wykazanie się znajomością przedstawionych w trakcie ćwiczeń pojęć, modeli, metod, technik i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi (30 punktów);
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.