SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Elective Subject - Basics of sign language for doctors |
Kod przedmiotu | 14.9-WL-LekAM-ElSuBSiLaDoE- 22 |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | WLiNZ - oferta ERASMUS / Lekarski |
Profil | - |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Prepare students to communicate with deaf people, including :.
. basic concepts related to deafness,
- issues of the deaf community (i.e. educational, professional and social situation),
- methods of communication between people with hearing impairment,
- dactylographic signs - with the alphabet, numerals,
- selected ideographic signs.
Dexterity of both hands
1.The situation of deaf people in Poland.
2. Basic concepts related to deafness.
3. Dactylographic signs - Polish sign alphabet, signs of numerical concepts - cardinal and ordinal numbers.
4. Ideographic signs - blocks:
- the patient and his immediate surroundings
- admission to hospital
- diseases and their symptoms
Lecture, exercise method
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Classes - the condition for obtaining credit is positive grades from all classes planned for implementation under the program. The following are assessed: tests checking knowledge and practical skills. In the event of absences, the student should fill in the deficiencies within the time limit agreed with the teacher.
The student makes up for the absences with another group or during the consultation hours with the teacher. Practical learning outcomes are checked through the student's observation and ongoing control during classes. The permissible limit of excused absences is 4 teaching hours.
The regulations on the conditions for passing a credit correspond to the conditions for direct credit, subject to the possibility of introducing changes in the event of the necessity to switch to remote credit during the regulatory period, before the start of the session.
Other not mentioned regulations are specified in the Study Regulations at the University of Zielona Góra https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
. Szczepankowski B., Język migowy. Pierwsza pomoc medyczna, Warszawa 1996.
2. Hul K., Polak E., Kijowska M., Jackowicz A., Język migowy medyczny. Ratownictwo medyczne, Rzeszów 2015.
3. Sitko-Gut J., Język migany w medycynie. Częstochowa 2015.
4. Szczepankowski B., Wyrównanie szans osób niesłyszących, Warszawa 2001.
5. Szczepankowski B., Komunikowanie się z osobami z uszkodzonym słuchem. Poradnik dla pracowników służb społecznych, Warszawa-Krapkowice 2000,
6. Szczepanowski B., Koncewicz D., Język migowy w terapii, Łódź 2008,
7. Szczepankowski B., Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans, Warszawa 1999.
Zmodyfikowane przez dr Justyna Mazurek-Popczyk (ostatnia modyfikacja: 25-05-2023 20:40)